اختصاصی برنا:

موتمن: جشنواره جهانی فیلم فجر در قلب ایران برگزار می‌شود/تمام فستیوال‌های سینمایی مخاطب عام ندارند

۱۳۹۵/۰۲/۰۳ - ۰۹:۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۹۵۴۱۳
موتمن: جشنواره جهانی فیلم فجر در قلب ایران برگزار می‌شود/تمام فستیوال‌های سینمایی مخاطب عام ندارند
کارگردان "آخرین بار کی سحر را دیدی" با اشاره به این که جشنواره جهانی فیلم فجر در قلب ایران برگزار می شود افزود: تمام فستیوال ها برای مخاطب خاص است و هیچ جشنواره ای برای مخاطب عام برگزار نمی شود.

فرزاد موتمن کارگردان فیلم سینمایی"آخرین بار کی سحر را دیدی" در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا با اشاره به اینکه من یک فیلمساز هستم و خیلی درگیر مسائل اداری و سازمانی نیستم، اظهار داشت: در حال حاضر بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی جدا شده ولی حقیقتا سال گذشته این جداسازی اصلا خوب نبود ولی امسال شاهد شور بیشتری در جشنواره جهانی فجر هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: حالا شاید جشنواره جهانی فجر بتواند جای پای خود را محکم کند و حداقل در بین جشنواره های منطقه خاورمیانه حرف اول را بزند.

این کارگردان با اشاره به اینکه تمام جشنواره ها برای مخاطب خاص برپا یا دایر می شود، اعلام کرد: تمام فستیوال ها برای مخاطب خاص است و هیچ جشنواره ای برای مخاطب عام برگزار نمی شود چرا که نتیجه جشنواره ها خلاصه می شود در اینکه آثاری که در بحث اکران با مشکل مواجه هستند و مضمون سنگینی دارند با جامعه پل ارتباطی برقرار کنند.

موتمن تصریح کرد: طبعا مخاطبان جشنواره ها دانشجویان رشته های مختلف یا نهایتا علاقه مند حرفه ای سینما هستند چرا که جشنواره ای هم مانند کن  مخاطب خاص دارد.

وی اضافه کرد: در خود فرانسه هم اساسا مخاطبان خاص به تماشا آثار می روند و اصلا مخاطبان عام به جشنواره کن برای فیلم دیدن مراجعه نمی کند، ژورنالیسم در ایران حدودی تقلب است و وزنی که رسانه ها برای تیترهای خود در نظر می گیرند، غلط است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اخبار جشنواره کن در بالای صفحه یک روزنامه ها قرار دارد اما در روزنامه های خود کشور فرانسه اخبار این فستیوال در صفحه ۵ الی ۶ است اتفاقا برای مردمان فرانسه جشنواره کن اتفاق بزرگی نیست در ایران این جشنواره بزرگ به نظر می رسد.

موتمن در پاسخ به اینکه چرا جشنواره های قاره آسیا هیچوقت به سطح جشنواره های مطرح دنیا به لحاظ نمی رسند، خاطرنشان کرد: برای این که سینما صنعت است همانطور که در حال حاضرBmw نمی توانیم تولید کنیم در سینما هم نمی توانیم اثری در آن سطح بسازیم یا شاید در بهترین شکل ماشین وارداتی از کره و چین بیاوریم و چون صنعت نداریم تنها سینمای ملی داریم که در دنیا هم اکران خیلی محدودی دارد هر زمان که توانستیم bmw بسازیم فیلم های سینمایی داخلی هم ۷۰ درصد در جشنواره های دنیا حضور پیدا خواهند کرد.

این کارگردان با اشاره به اینکه محل برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر مکان مناسبی است، گفت‌: مخاطب و مهمان خارجی شاهد تصویر واقعی از تهران است ضمن اینکه این پردیس به مراکز فرهنگی و هنری مانند موزه ایران باستان، آبگینه، کتابخانه ملی و خیابان های ناصرخسرو و لاله زار نزدیک است، معتقد هستم که جشنواره جهانی فیلم فجر در قلب ایران برگزار می شود و تصویر صادقانه به مخاطب خارجی ارائه می دهد.

خبرنگار:مسعود احمدی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز