مهلت ثبت‌نام ۲ روز دیگر هم تمدید شد؛

ثبت‌نام ۱۶۵ هزار دانشجو برای دریافت بن‌کارت نمایشگاه کتاب

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۱۶:۰۳:۰۲
کد خبر: ۳۹۶۰۰۵
ثبت‌نام ۱۶۵ هزار دانشجو برای دریافت بن‌کارت نمایشگاه کتاب
مشاور توسعه و منابع انسانی معاونت فرهنگی ارشاد از ثبت نام بیش از ۱۶۵ هزار دانشجو برای دریافت بن‌کارت نمایشگاه خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام، به صورت مشروط ۲ روز دیگر تمدید شد.
به گزارش خبرگزاری برنا، نیکنام حسین‌پور مشاور توسعه و منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز شنبه ۴ اردیبهشت  با بیان اینکه مهلت اعلام شده ثبت نام دانشجویان برای دریافت بن کارت دانشجویی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت ۱۲ شب گذشته (جمعه ۳ اردیبهشت) به اتمام رسید، گفت: با این وجود ما از امروز تا ۶ اردیبهشت مجدداً ثبت نام را تمدید می‌کنیم، البته به صورت مشروط؛ به این ترتیب که دانشجویان مشغول به تحصیل در استان‌هایی غیر از تهران، قم و البرز، دیگر نمی‌توانند در استان خودشان، کارتشان را دریافت کنند و تنها می‌توانند شعب بانک‌ شهر واقع در این سه استان را در زمان ثبت نام انتخاب کنند.

وی افزود: البته این محدودیت تنها مختص دانشجویانی است که کارت‌های فیزیکی را تقاضا کرده‌اند و بدیهی است در مورد دانشجویانی که به صورت مجازی ثبت نام کرده‌اند و متقاضی دریافت کارت مجازی شده‌اند، چنین محدودیتی وجود ندارد و لزومی هم به مراجعه حضوری آنها برای دریافت کارتشان نیست و تنها می‌توانند از طریق اپلیکیشن روی موبایلشان، نسبت به دریافت این کارت‌های مجازی اقدام کنند و هیچگونه نیازی به مراجعه آنها به هیچ یک از شعب بانک شهر وجود ندارد.

مشاور توسعه و منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین آخرین آمار ثبت نام دانشجویان سراسر کشور را برای بهره‌مندی از تسهیلات یارانه‌ای خرید کتاب از نمایشگاه امسال بالغ بر ۱۶۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از امروز هم سهمیه‌بندی‌های استانی کنار گذاشته می‌شود تا دانشجویانی که سهمیه استان خودشان تکمیل شده، بتوانند از سهمیه باقیمانده در استان‌های دیگر استفاده کنند.

حسین‌پور استان‌های تهران، کردستان، قم و همدان را از جمله استان‌هایی که دانشجویانشان استقبال خوبی از این تسهیلات کرده‌اند و ظرفیت سهمیه خود را پر کرده‌اند، برشمرد و در عین حال گفت: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و برخی دیگر از استان‌های جنوبی کشور، استقبال کمتری از این طرح کرده‌اند که حدس ما این است که علت این مسئله، بُعد مسافت و دوری راه برای حضور آنها در نمایشگاه کتاب تهران باشد.

آغاز ثبت‌نام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای دریافت یارانه کتاب از امروز

وی همچنین از آغاز ثبت نام بن کارت‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و اساتید حوزه‌های علمیه از صبح امروز شنبه ۴ اردیبهشت خبر داد و گفت: در راستای لزوم تقویت بنیه علمی اساتید دانشگاه و حوزه، معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد امسال برای اولین بار تسهیلات یارانه‌ای حمایت از آنها را در خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران در نظر گرفت. بر این اساس، بن کارت‌های ۲۵۰ هزار تومانی برای اساتید حوزه و دانشگاه صادر خواهد شد.

حسین‌پور افزود: با توجه به اینکه این گروه وظیفه تولید علم را دارند، ۳۰ درصد از مبلغ این بن کارت‌ها از سوی معاونت امور فرهنگی تامین می شود و ۷۰ درصد دیگر آن از سوی اساتید و طلاب پرداخت خواهد شد. یعنی ۷۵ هزار تومان از این اعتبار ۲۵۰ هزار تومانی توسط معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و مابقی توسط خود اساتید حوزه و دانشگاه پرداخت می‌شود.

به گفته مشاور توسعه و منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه بن‌کارت‌های یادشده در تمامی بخش‌های نمایشگاه امسال اعم از ناشران داخلی و خارجی، دارای اعتبار است، گفت: از آجا که ما در حال تهیه و تکمیل بانک اطلاعات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور هستیم، از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌خواهیم که هر چه سریعتر فهرست اعضای هیئت علمی خود را برای بارگذاری در این سایت، در اختیار ما قرار دهند.

یست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی(ره) قرار دارد.

 

منبع:مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز