در شبکه مستند روی آنتن می رود:

«پارکور در بازار» ماجرای عشق به ورزشی خطرناک اما جذاب

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۰:۴۰:۰۸
کد خبر: ۳۹۷۲۰۸
«پارکور در بازار» ماجرای عشق به ورزشی خطرناک اما جذاب
مستند «پارکور در بازار» درباره سه پسر مسلمان چینی که علی رغم مخالفت خانواده شان عاشق و پیگیر رشته ورزشی پارکور هستند، در قالب برنامه «دریچه» از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، برنامه «دریچه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی زهرا کشاورزی این هفته مستند «پارکور در بازار» را برای پخش در نظر گرفته است.

پارکور یا شهرنوردی، ورزشی نسبتا نو ظهور است که در واقع یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی‌های انسان است. جنبه فیزیکی پارکور، غلبه ‌کردن بر تمامی موانع پیش روست. هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد. این ورزش در حال گسترش به تمام نقاط دنیاست.

«پارکور در بازار» مخاطبان را به شمال غرب چین ایالت خودگردان سین کیانگ یا ترکستان شرقی می برد و ماجرای سه پسر مسلمان اویغوری را بازگو می کند که عاشق ورزش پارکور هستند و بر خلاف میل خانواده شان که نگران خطرات و آسیب دیدگی های احتمالی هستند تلاش می کنند که روز به روز در این ورزش پیشرفت و حتی در مسابقاتی که در سطح ملی در چین برگزار میشود شرکت کنند. اما موانع پیشرویشان شاید از موانعی که در پارکور با ان مواجه هستند دشوارتر باشد!
 
برنامه «دریچه» با اجرای آسا اسفندریاری پنجشنبه نهم اردیبهشت ساعت 23 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و بازپخش آن جمعه 10 اردیبهشت ساعت 8 صبح و یکشنبه 12 اردیبهشت ساعت 15 خواهد بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز