توسط جهان کتاب؛

«سیماهای برجسته فرهنگ ایران» چاپ شد

۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۱۰:۰۶:۴۷
کد خبر: ۳۹۹۲۴۵
«سیماهای برجسته فرهنگ ایران» چاپ شد
کتاب «سیماهای برجسته فرهنگ ایران» شامل مجموعه‌ای از گفتارهایی که پس از درگذشت شماری از فرهنگ‌مداران ایران، به یاد آنان نوشته شده‌اند، توسط انتشارات جهان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، کتاب «سیماهای برجسته فرهنگ ایران» اثر فرخ امیرفریار به تازگی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب از مجموعه «جستارها» به چاپ رسیده که این ناشر چاپ می‌کند.

این کتاب مجموعه‌ای از گفتارهایی است که پس از درگذشت شماری از فرهنگ‌مداران برجسته ایران، به یاد آنان نوشته شده است.

امیرفریار درباره این کتاب می گوید: چند تن از این اشخاص استاد من بوده‌اند و با بقیه آن‌ها آشنایی و دوستی داشته‌ام. این نوشته‌ها مقاله‌های زندگینامه‌ای به سبک کتاب‌های مرجع نیست، بلکه تصویری است از این افراد آن‌گونه که من دیده‌ام. محمدعلی مجتهدی، زین‌العابدین مؤتمن، محمدجواد شیخ‌الاسلامی، امیرحسین جهانبگلو، ایرج افشار، مصطفی رحیمی، احسان نراقی، بیژن جلالی، علی محمد کاردان، کریم امامی، حسن مرندی، عباس حرّی، پرویز همایون‌پور، علی محمد حق‌شناس و علیرضا فرهمند برخی از این افرادند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

جلالی هیچ‌گاه ازدواج نکرد. دیدگاهش نسبت به زن آمیزه‌ای از علاقه و ترس بود. اما معاشرت با آنان را دوست داشت. خانه‌اش خانه‌ای قدیمی در درّوس بود که جز یکی دو سال آخر، سال‌ها به تنهایی در آن زندگی می‌کرد. به دلیل تجرّد و تنهایی به کافه و رستوران زیاد می‌رفت. در لباس پوشیدن هم شیوه خاصی داشت. اغلب لباس نیمدار می‌پوشید و معمولاً کراوات پهن می‌بست. شلوارش هم قدری کوتاه‌تر از معمول بود و تا بالای کفش‌اش می‌آمد. معمولاً خود را می‌پوشاند. به حیوانات علاقة زیادی داشت. همیشه چند سگ و گربه در خانه داشت و به حیوانات محل هم غذا می‌داد. می‌گفت: حیوان خیلی از انسان متعادل‌تر است! همة کارهایش به اندازه است. در هیچ چیز حرص نمی‌زند و افراط نمی‌کند. بارها برای حیوان گرسنه‌ای در خیابان غذا خریده بود...

این کتاب با ۱۱۴ صفحه و قیمت ۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

 

منبع: مهر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز