در نشست خبری عنوان شد؛

پاسخ مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه به برخی ابهامات

۱۳۹۵/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۷:۳۲
کد خبر: ۴۰۱۰۷۲
پاسخ مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه به برخی ابهامات
مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه به برخی ابهامات درباره امور اجرایی نمایشگاه از جمله افتتاح حساب در مجموعه بانک شهر پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین صفری مدیر کمیته اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب صبح امروز در نشستی خبری به تشریح فعالیت های این کمیته به منظور برگزاری نمایشگاه کتاب پرداخت.

وی با اشاره به اینکه نگرانی های مجموعه مدیریت ارشاد برای برپایی نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب در چهار بخش ایمنی و امنیت، ترافیک، عمران و زیرساخت و اطلاع رسانی و کنترل جمعیت خلاصه می شد، عنوان کرد: در خصوص ایمنی جلسات زیادی با ستاد مدیریت بحران داشتیم و حتی این مسئله در شورای تامین استان هم مطرح شد. وظایفی برای اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر معلوم شد و پایگاه ستاد مدیریت بحران در نمایشگاه افتتاح شد. همچنین اورژانس هم به صورت موقت در نمایشگاه مستقر شده که قرار شده است با همکاری دوستان به طور دائم در نمایشگاه باقی بماند.

وی افزود: در موضوع حمل و نقل، موارد مختلفی با پلیس راهور، سازمان اتوبوسرانی و تاکسی رانی مطرح شد تا ظرفیت نسبی جمعیت بتواند مورد خدمات دهی قرار بگیرد. در حال حاضر پایانه ها با پارکینگ ها به خوبی در حال کار کردن هستند اما باید توجه کنیم که ما به عنوان بزرگترین نمایشگاه کتاب در دنیا در مجموعه ای که برای اولین بار آغاز به کار کرده است در حال فعالیت هستیم که منجر به پدیده ای منحصر به فرد شده است با مختصات خاص خود و اگر مسئله و مشکلی هم باشد شناسایی و حل خواهد شد.

وی همچنین گفت: در حوزه زیرساخت و عمرانی ما پیش بینی کرده ایم تا حداکثر ۴ هزار دستگاه کارتخوان در نمایشگاه قابلیت استفاده را داشته باشد. همچنین ۱۵۰۰ خط تلفن و ۹ مگابایت برق نیز برای نمایشگاه تامین شده است. با این همه من هم قبول دارم که برگزاری نمایشگاه در مصلا از حیث امکانات رفاهی و بهداشتی و نیز دسترسی آسانتر بود و آنچه فعلا در شهر آفتاب داریم به صورت متوسط نسبت به آنجا ارزیابی می شود. با این همه همدلی خوبی میان تشکل ها، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و شهرداری وجود دارد و ۷۰ سازمان هم برای برپایی این نمایشگاه با هم همکاری دارند.

صفری همچنین گفت: در حال حاضر ۲۵۰ خودروی ون از پارکینگ های عمومی به سمت نمایشگاه در حال خدمات دهی هستند. البته قبول داریم هرچقدر هم که این خدمات دهی ادامه بیابد، باز هم ممکن است کفاف جمعیت را ندهد.

وی در همین زمینه گفت: در حال حاضر و تا روز گذشته، ۱۷۹۵ دستگاه کارتخوان به ناشران تحویل داده شده است.

صفری همچنین در پاسخ به سوالی درباره تامین نشدن برخی از نیازهای ابتدایی سالن های کودک و نوجوان از جمله برق این سالن ها از بیم آتش سوزی، گفت: ما برای مصرف و کنترل میزان برق در هر بخش از نمایشگاه یک سقف استفاده از آمپراژ تعریف کرده ایم که هیچ غرفه ای نباید بیش از آن بار از شبکه بگیرد. ممکن است به دلیل مصرف زیاد آمپراژ، قطع برق داشته باشیم، اما اینکه به خاطر آتش سوزی و یا جلوگیری از آن به یک سالن برق داده نشود، صحیح نیست و همچین مسئله ای وجود نداشته است.

صفری همچنین درباره میزان دقیق پارکینگ های موجود در نمایشگاه نیز گفت: برای خودروهای شخصی ۷۵۰۰ محل پارکینگ پیش بینی شده است و پیش بینی شده در صورت افزایش تقاضا، این میزان افزایش پیدا بکند و ۲۵۰۰ جایگاه دیگر نیز اضافه شود. در داخل مجموعه نیز ۳ هزار پارکینگ برای ناشران و غرفه داران، هزار پارکینگ برای سازمان ها و عوامل اجرایی و ۲۰۰ پارکینگ هم برای اهالی رسانه پیش بینی شده است.

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه در پاسخ به سوال دیگری درباره افتتاح حسابی برای ناشران در بانک شهر بدون اطلاع به آنها، گفت: ما برای افزایش سرعت خدمات دهی، اطلاعاتمان را به صورت گروهی برای بانک شهر ارسال کردیم و قرار شد که آنها حساب افتتاح کنند و بعد از آن ناشران برای تکمیل کار به سراغشان بروند. اما این مسئله مشکلاتی را به وجود آورد از جمله اینکه برای برخی از دستگاه ها و برای رئیس آنها حسابی افتتاح شد در حالی که بهره بردار غرفه آنها مجموعه دیگری بود. در مجموع ۶۵۰ ناشر بودند که این مسئله برای آنها حادث شده بود که از این تعداد برای ۵۲۰ ناشر کار جابجایی حسابها انجام شد و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی در پایان این نشست خبری همچنین از اسکان ۲۸۰۰ نفر از ناشران و دانشجویان شهرستانی به صورت موقت در میهمانسرای آماده شده توسط مجموعه حرم مطهر امام و سازمان بهشت زهرا خبر داد و گفت: در این مجموعه اسکان موقت برای ناشران و پذیرایی مختصر از آنها نیز انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز