وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی است

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۱۶:۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۰۴۹۳۵
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی است. نمایشگاه تنها مکان عرضه کتاب نیست بلکه جای ارتقای فرهنگ و تبادل نظر اهل قلم است.
به گزارش خبرگزاری برنا، علی جنتی در مراسم پایانی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار شد اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی است. نمایشگاه تنها مکان عرضه کتاب نیست بلکه جای ارتقای فرهنگ و تبادل نظر اهل قلم است. خوشحالیم در نمایشگاه شاهد استقبال اقشار مختلف مردم هستیم. خوشبختانه امسال محل جدید فضای مفرحی را به وجود آورد که رضایت اکثر بازدیدکنندگان را به همراه داشت.

او با بیان اینکه نمایشگاه محلی است که به کتاب‌خوانی کمک می‌کند، بیان کرد: نشر کتاب در این دولت رو به افزایش است. در سال 92، 64 هزار عنوان، سال 93، 72 هزار عنوان و سال 94، 80 هزار عنوان کتاب منتشر شد که 50 درصد این عناوین چاپ اول بوده‌اند.

جنتی در ادامه تصریح کرد: البته مجموعه در دو سال اخیر تیراژ کتاب کم شده است. میانگین تیراژ کتاب در سال 93 کمی بالاتر از 2000 نسخه بود که در سال 94 این عدد به کمی کمتر از 2000 نسخه رسیده است و این دلایل مختلفی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت:‌ در این نمایشگاه اقدامات اصلاحی برای حمایت از ناشران و کتاب‌خوان‌ها صورت گرفت. از سال گذشته بن‌های کاغذی به بن‌های الکترونیک تبدیل شد. از بن‌های کاغذی به راحتی سوءاستفاده می‌شد و برخی سودجویان بن‌ها را نقد می‌کردند.

او افزود: خوشبختانه امسال بن‌ها به نام افراد صادر شد و تا پایان نمایشگاه کتاب زمان داشت. همچنین بر ناشران داخلی و بین‌الملل نظارت خوبی شد. البته تخلفاتی دیده شد اما از عرضه آن‌ کتاب‌ها جلوگیری و برخی از غرفه‌ها تعطیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز