برنامه های شبکه جهانی الکوثر در ماه مبارک رمضان

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۰۸:۵۲:۲۲
کد خبر: ۴۱۱۸۹۹
برنامه های شبکه جهانی الکوثر در ماه مبارک رمضان
مدیر شبکه الکوثر ویژه برنامه های این شبکه جهانی در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدعباس انجام مدیر شبکه الکوثر بیان کرد: این شبکه برای ایام ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای تدارک دیده است. امسال نیز مانند سال های گذشته ویژه‌ترین برنامه شبکه در ماه رمضان یعنی مسابقه تلویزیونی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» برگزار خواهد شد.

وی افزود: نهمین دوره این مسابقه امسال در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران با حضور قاریانی از کشورهای مختلف جهان و با داوری داوران بین‌المللی برگزار خواهد شد. این برنامه هر ساله به صورت زنده و ارتباط مستقیم بین استودیوی الکوثر در تهران و استودیوهای مستقر در دیگر کشورهای جهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه «رمضان أحلی» برنامه ای مفرح و مخصوص افطار ماه مبارک رمضان است که هر شب بعد از افطار از شبکه جهانی الکوثر پخش می گردد. این برنامه که در دفتر بیروت تولید می شود دارای محورها و آیتم های متعددی از جمله معرفی مهمانان نخبه و زبده و استادان و دانشگاهیان کشورهای عربی، حضور هنرمندان و بازیگران مشهور سینما است.

انجام با ذکر اینکه برنامه زنده «حقائق التاریخ» هر شب ماه رمضان با حضور کارشناسان اهل تسنن و تشیع به بررسی تاریخ اسلام می پردازد، توضیح داد: پخش ترتیل قرآن از حرم مطهر امام رضا(ع) از مشهد مقدس و حرم مطهر حضرت معصومه(س) از شهر مقدس قم نیز از دیگر برنامه‌های شبکه در این ماه است که از این اماکن زیارتی روی آنتن می‌رود.

سیدعباس انجام گفت: برنامه زنده «فقه رمضان» نیز از دیگر برنامه شبکه الکوثر در ماه رمضان است که احکام فقهی ماه رمضان را تبیین می‌کند و با حضور شیخ اسد قصیر، کارشناس ثابت برنامه به سؤالات فقهی پاسخ می‌دهد.

انجام درباره ویژه برنامه سحر ماه مبارک رمضان گفت: برنامه «نفحات الاسحار» عنوان ویژه ‌برنامه سحر ماه مبارک رمضان شبکه الکوثر است که بخش‌های مختلفی از جمله ادعیه، زیارات، مناجات و تواشیح دینی دارد. این برنامه به صورت زنده از مسجد کوفه پخش می شود و به مهمترین موضوعات اخلاقی و تربیتی در ماه مبارک رمضان می‌پردازد. مسابقه زنده «حلقه سبز» و سخنرانی مذهبی از برنامه های دیگر شبکه الکوثر در ماه رمضان است.

مدیر شبکه جهانی الکوثر در زمینه برنامه های کودک و نوجوان شبکه در ماه رمضان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان برنامه زنده کودک ۶ روز در هفته به مدت ۶۰ دقیقه پخش خواهد شد و پخش روزانه ادعیه برای مخاطب کودک و برنامه نمایشی «ضیافة الرحمن» برای مخاطب نوجوان که به تبیین احکام ماه رمضان برای روزه اولی ها می پردازد از دیگر برنامه های گروه کودک و نوجوان در ماه مبارک رمضان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز