در ادامه حضور جهانی آثار کوروش نریمانی

سوئد میزبان «هیپوفیز» و «شب‌های آوینیون» می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۸:۳۴:۳۹
کد خبر: ۴۱۳۱۳۹
سوئد میزبان «هیپوفیز» و «شب‌های آوینیون» می‌شود
نمایشنامه‌های «هیپوفیز» و «شب‌های آوینیون» از آثار کوروش نریمانی در کشور سوئد به صحنه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری برنا، طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است نمایشنامه «هیپوفیز» نوشته کوروش نریمانی با کارگردانی معصومه تقی‌پور در قالب گروه نمایش قصه و مرکب از بازیگران ایرانی و عوامل سوئدی از دهم ژوئن (جمعه ۲۱ خردادماه) در سالن دراماتیسکای شهر گوتنبرگ سوئد روی صحنه برود.

همچنین قرار است در برنامه بعدی این سالن تئاتری و به فاصله چند ماه، نمایشنامه «شب‌های آوینیون» نیز توسط همین گروه و در جهت معرفی آثار کمدی کورش نریمانی در جامعه تئاتری کشور سوئد اجرا شود.

نریمانی که از نمایشنامه نویسان و کارگردانان شناخته شده تئاتر ایران است، پیش از این نمایش‌های متعددی چون «شب‌های آوینیون»، «والس مرده شوران»، «دون کاملیو»، «شوآیک»، «جن‌گیر»، «هتل پلازا» و «هیپوفیز» را به صحنه برده است.

«شب‌های آوینیون» یکی از موفق‌ترین آثار تئاتری ایران در دهه ۷۰ است که در خارج از ایران نیز به صحنه رفته بود.

نریمانی در حال حاضر مشغول نگارش نمایشنامه‌ای با نام «سرخابی‌ها» است که در نیمه دوم سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.

مجموعه تلویزیونی «پادری» (دودکش ۲) به نویسندگی کوروش نریمانی و کارگردانی حسین لطیفی نیز که قرار است در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش شود، از دیگر فعالیت‌های نریمانی در سال جاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز