پردیس چارسو میزبانی می‌کند

خوانش نمایشنامه «مراسم قطع دست در اسپوکن»/ آغاز دور دوم از تابستان

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۰:۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۱۷۲۱۶
خوانش نمایشنامه «مراسم قطع دست در اسپوکن»/ آغاز دور دوم از تابستان
مسئول برگزاری پروژه «شنبه های چارسوخوانی» با اشاره به آغاز دور دوم این برنامه از تابستان از خوانش نمایشنامه «مراسم قطع دست در اسپوکن» نوشته مارتین مک دونا در ۲۹ خردادماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، عباس غفاری مسئول برگزاری پروژه «شنبه‌های چارسوخوانی» درباره برگزاری این برنامه گفت: در پردیس سینمایی چارسو پروژه ای را تحت عنوان «شنبه‌های چارسوخوانی» آغاز کرده ایم که در این برنامه قرار است در دوره های مختلفی آثار نمایشنامه نویسان شناخته شده دنیای معاصر خوانش شود.

وی افزود: این برنامه روزهای شنبه به صورت یک هفته در میان در پردیس چارسو برگزار می شود که اولین دوره آن به نمایشنامه های مارتین مک دونا اختصاص دارد. برای انتخاب نویسندگان مورد نظر اتاق فکری با حضور اشکان خطیبی مدیر هنری پردیس چارسو، امیر موسی کاظمی مدیر روابط عمومی مجموعه، بابک چمن آرا مدیر موسسه بتهوون و من تشکیل شده تا به صورت هدفمند به انتخاب نویسندگان بپردازیم.

غفاری درباره دلیل انتخاب مارتین مک دونا گفت: از آنجا که اکثر آثار مارتین مک دونا در ایران به چاپ رسیده و ممیزی اندکی نیز به آنها وارد شده است و اینکه این نویسنده یکی از مطرح ترین نمایشنامه نویسان ۱۰ سال اخیر دنیا به حساب می آید، تصمیم گرفتیم از آثار این نویسنده استفاده کنیم. نکته دیگر در برگزاری پروژه «شنبه های چارسو خوانی» این است که ما خودمان از هنرمندان دعوت می کنیم تا در این برنامه حضور یابند به عنوان نمونه ما از حسن معجونی و ساناز بیان برای خوانش نمایشنامه های «ستوان اینیشمور» و «مرد بالشی» دعوت کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از مهر، این کارگردان تئاتر درباره برگزاری دور دوم این پروژه توضیح داد: هنوز دو نمایشنامه مانده تا دور اول پروژه «شنبه های چارسوخوانی» با آثار مارتین مک دونا به پایان برسد. هنوز نمایشنامه دور دوم انتخاب نشده اما به زودی مشخص خواهد شد و دور دوم این برنامه از تابستان آغاز خواهد شد. یکی دیگر از برنامه هایی که در پردیس چارسو برگزار می شود نمایش فیلم تئاتر است که این برنامه نیز یک هفته در میان شنبه ها و زمانی که «شنبه های چارسو خوانی» برنامه ندارد، برگزار می شود که خوشبختانه تا امروز هر دو برنامه با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی در پایان درباره سومین نمایشنامه ای که قرار است خوانش شود، عنوان کرد: قرار است شنبه ۲۹ خردادماه ساعت ۱۹:۳۰ نمایشنامه «مراسم قطع دست در اسپوکن» به کارگردانی من در قالب این پروژه خوانش شود. بهناز جعفری، وحید آقاپور، فرزین صابونی و هومن کیایی نقش خوانان این نمایشنامه خوانی هستند. این اجرا به پاس ۲۰ سال حضور بهناز جعفری در نظر گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز