آزیتا حاجیان:

امیدواریم «خاوران»، اهالی تئاتر را امیدوار کند

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۳:۳۰:۳۰
کد خبر: ۴۱۷۹۵۸
امیدواریم «خاوران»، اهالی تئاتر را امیدوار کند
آزیتا حاجیان نقطه‌نظرش را درباره‌ی مرکز تئاتر «خاوران» مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این بازیگر با اشاره به اینکه باید از هنر نمایش به عنوان یک ابزار بسیار کارآمد در آموزش بهره گرفته شود،گفت: مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران منجر به ایجاد امید در اهالی هنر تئاتر می‌شود.  

آزیتا حاجیان با اشاره به اینکه باید در مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران ارتباط و نگاه نویی بین تماشاگر و بازیگر اتفاق بیفتد، ادامه داد: در کنار ایجاد فضاها و مکانهای جدید فرهنگی باید  نگاه‌های نویی نیز برای مدیریت این مجموعه‌های هنری شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر به دلیل جذابیت‌های زیادی که دارد در اکثر کشورهای جهان بسیار مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: محتوا نقش بسیار تعیین کنندهای در این هنر ایفا میکند.

این بازیگر سینما و تلویزیون به نقش تاثیرگذار و ماندگار تئاتر در اذهان اقشار مختلف جامعه  اشاره کرد و گفت: بنابراین ایجاد فضاها و اماکن هنری برای ایجاد تغییر و تحول فرهنگی رو به رشد، شرط لازم است نه کافی، به همین دلیل داشتن تفکر نوین شرط اصلی و مهم به شمار میآید.

وی با اشاره به اینکه باید از هنر نمایش به عنوان یک ابزار بسیار کارآمد در آموزش بهره گرفته شود، افزود:از راه اندازی مرکز تئاتر حرفهای خاوران در منطقه 15 تهران خوشحالیم و امیدواریم این مجموعه فرهنگی و هنری منجر به ایجاد امید در اهالی تئاتر و هنر شود.

حاجیان ادامه داد: امیدواریم در کنار راه اندازی چنین مراکز هنری مسایل و مشکلات بروکراتیک نیز از پیش پای هنرمندان برداشته شود.

وی با تاکید بر رابطه زنده تئاتر با تماشاگر، گفت: تاثیرات تئاتر در مخاطبان عمیقتر و جدیتر از فیلم و سینماست ، بنابراین تولید تئاترهای فاخر در کشور میتواند در زمینههای مختلف از جمله آموزش بسیار موثر باشد، چرا که تاثیر تئاتر در تماشاگر ماندگار و در شرایط مختلف زندگی رهنمون اوست.

طبق اعلام دست‌اندرکاران پردیس خاوران؛« عملیات احداث  مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران مطابق با استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری میرسد.

این مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که  به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است.

مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرتهای بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالریها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفههای فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصههای این مرکز به شمار میآید.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز