سیدمهدی میرداماد:

«فصل وصل» ترکیبی از ذوق و شوق و شور و شعور

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۲:۲۸:۱۴
کد خبر: ۴۲۲۳۶۱
«فصل وصل» ترکیبی از ذوق و شوق و شور و شعور
سیدمهدی میرداماد «فصل وصل» را نمایش ترکیبی تاثیرگذاری توصیف کرد که مردم را به ذوق و شوق و شور و شعور می رساند و اینکه او با صدایش سهمی در این اثر دارد، برایش خوشایند است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدمهدی میرداماد مداح اهل بیت با حضور در باغ موزه دفاع مقدس و تماشای نمایش «فصل وصل» در سخنانی اظهار کرد: نمایش بسیار زیبایی بود که زحمت زیادی برای آن کشیده شده بود. به همه عوامل این اثر خسته نباشید می گویم و از آنها تشکر میکنم. امیدوارم شرایطی ایجاد شود که همه مردم از چنین فضاهایی در کشور استفاده کنند.

وی افزود: ترکیب این نمایش با فضاهای مختلف از جمله فضای میدانی در کنار حضور چشمگیر مردم، تاثیرگذار است. من با خانواده به تماشای این کار نشستم و سوالات بسیاری برای پسر 7 ساله ام ایجاد شد. اگر در کنار این فضا برای مخاطبان آگاهی مثبتی داده شود نیز که تاثیر کار دو چندان می شود.

قطعات نمایش «فصل وصل» مثل تکه های پازل هستند

میرداماد «فصل وصل» را نمایش باشکوهی توصیف کرد که زحمت زیادی برای آن کشیده شده و گفت: خوشحالم که موفق به تماشای این کار شدم. بخش های تاریخ اهل بیت این نمایش از جمله فصل مدینه و داستان خرابه شام را بسیار دوست داشتم. البته معتقدم همه بخش های این نمایش در کنار هم قشنگ هستند و اگر یکی از آنها را جدا کنید مثل پازلی است که با جدا شدن یک قطعه، زیبایی خود را از دست میدهد.

از ذوق و شوق تا شور و شعور

این مداح اهل بیت تصریح کرد: «فصل وصل» خط سیر زیبایی دارد. من نمایشهای مذهبی تاریخی دیده ام اما ترکیب این فضاها با هم کار ویژه ای است. این اثر مردم را با تاریخ آشنا میکند، آنها هم اشک می ریزند و هم برایشان توکل، ذوق، شوق، شعور و شور ایجاد می شود و نمایش ترکیب همه این ها با یکدیگر است.

وی که بخشی از روضه خوانی اش در این نمایش مورد استفاده قرار گرفته، در این باره بیان کرد: صدای خودم را که شنیدم، جا خوردم. من وابستگی عاطفی به حضرت رقیه (س) دارم، به هر حال هرکسی جایی زلفش گره خورده. برای من حال خوبی داشت و حس کردم من هم نقشی در این قصه دارم. شاید آدم جایی صدای خودش را بشنود و از آن فرار کند اما اینجا برایم دلنشین است. روضه حضرت رقیه (س) برای من فقط حکم یک مجلس نیست بلکه من در این روضه از نظر عاطفی و روحی نیرو می گیرم. امیدوارم این را از ما قبول کنند.

حضور در بین مدافعان حرم مردانگی میخواهد

میرداماد همچنین با اشاره به آیتم مدافعان حرم این نمایش، تأکید کرد: خدا ان شاءالله ما را هم به این افتخار نائل کند. ما دستمان بسته است، وقتی دوستان خداحافظی میکنند و میروند تا روزها مکدر هستم که ما محدودیت هایی داریم و نمی توانیم برویم. شک نکنید دفاع از حریم اهل بیت افتخار بالایی است و این برهه هم کاملا مردانه، مرد میخواهد که وسط میدان بیاید.

وی در پایان اذعان کرد: زمانی هست که به کشور خودت حمله و حکم جهاد داده می شود و همه می روند اما اکنون بین این همه فضاهای آنچنانی مسموم با هزار و یک شایعه و تهمت، هستند کسانی که از زن و بچه شان می گذرند و می روند. من تسلیم هستم. همیشه گفته ام این کار من نیست، با اینکه روضه خوان هستم دلم نمی آید از زن و بچه ام بگذرم و بروم. واقعا این ها به کجا و کدام نقطه می رسند که ما فقط آرزویمان این است به این نقطه برسیم. امیدوارم خدا به خانواده این عزیزان صبر و توان زیادی بدهد، ما را هم قدردانشان قرار دهد و ان شاءالله به زودی خبر فتح و پیروزی شان عالمگیر شود.

«فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا به تهیه کنندگی علیرضا کوهفر، کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت 21 در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می رود و تماشای آن برای عموم رایگان است. علاقمندان از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۹۶۱۳۳۷ می توانند بلیت رزرو کنند.

http://mohanna.ir/، نشانی سایت مرکز مهنا، https://telegram.me/mohannaart کانال تلگرام و Instagram.com/Mohana.art صفحه اینستاگرام نمایش «فصل وصل» است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز