«استریپی» فینالیست جشنواره «سیستم‌های اجتماعی» شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۵:۳۹:۲۸
کد خبر: ۴۴۵۰۹۳
«استریپی» فینالیست جشنواره «سیستم‌های اجتماعی» شد
انیمیشن «استریپی» به کارگردانی بابک نکویی و بهنود نکویی بعد از حضور در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی به فینال جشنواره فیلم سیستم‌های اجتماعی Social Machinery Film Festival راه یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، انیمیشن «استریپی» جزو ۷۲ اثر راه یافته به فینال جشنواره فیلم سیستم‌های اجتماعی است که از میان ۱۵۴ اثر منتخب این جشنواره از ۱۳۵۰ فیلم ارسالی انتخاب شده‌اند.

آثار راه یافته به بخش فینال این جشنواره روزهای ۲۹ تا ۳۱ ژوئیه (۸ تا ۱۰ مرداد) در ایتالیا به نمایش در آمده اند. مراسم اختتامیه و معرفی برترین آثار این جشنواره در ۳۰ رشته اول سپتامبر (۱۱ شهریور) برگزار می شود.

همچنین «استریپی» طی ماه‌های گذشته ضمن اکران در قالب مجموعه «نمایش نمایش‌ها»  The Amination Show of shows  در جشنواره‌های متعددی حضور داشته است که از آن جمله می‌توان به جشنواره‌هایی در کشورهای کلمبیا، بلغارستان، امریکا و استرالیا اشاره کرد. همچنین این فیلم کوتاه به جشنواره‌های فیلم مریلند، سینه جونیور فرانسه، تافی کانادا، فیلم شیکاگو، انجمن فیلم سانفرانسیسکو، فیلم های انیمیشن بریتانیا و ۲D or Not ۲D نیز دعوت شده است.

بابک نکویی درباره دعوت استریپی به این جشنواره‌ها گفت: برای حضور در برخی جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره North West Animation درخواست داده بودیم اما دیگر جشنواره‌ها برای شرکت و نمایش «استریپی» دعوت نامه فرستاده‌اند.

بهنود نکویی نیز ضمن ابراز خرسندی از دریافت این دعوت‌نامه‌ها تاکید کرد: حضور در جشنواره‌های مطرح بین‌المللی بخصوص جشنواره‌ فیلم سانفرانسیسکو به این معنا است که می‌توانیم در کنار آثار بهترین‌ و مطرح‌ترین انیمیشن‌سازان سراسر دنیا قرار بگیریم و توسط اساتید این رشته با دشوارترین معیارها قضاوت شویم.

به اعتقاد نکویی دعوت از «استریپی» به معنای تایید سطح کیفی این انیمیشن است.

«استریپی» در استودیو گنبد کبود، با تکنیک دو بعدی در ۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه ساخته شده است.

«استریپی» (راه راه) بر اساس موسیقی کلاسیک «رقص‌ مجار شماره ۵»  اثر  یوهانس برامس (۱۸۹۷- ۱۸۳۳) ساخته شده است و درباره کارگر یک کارخانه بزرگ است که تصمیم می‌گیرد در کار ملال آور راه راه کردن بسته‌های کارخانه خلاقیتی ایجاد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز