روایت جشنواره مقاومت از فجایع بمباران شهر کردنشین حلبچه؛

سه اثر ایرانی با موضوع حلبچه در جشنواره فیلم مقاومت

۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۱:۵۳:۲۵
کد خبر: ۴۵۲۸۹۸
سه اثر ایرانی با موضوع حلبچه در جشنواره فیلم مقاومت
سه عنوان فیلم مستند، پویانمایی و سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران با موضوع حلبچه در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت نمایش داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در روزهای پایانی سال 1366 یکی از دردناک‌ترین و غم‌انگیز‌ترین رویدادها در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست؛ ۵۰ فروند هواپیمای ویژه ارتش عراق که هر یک به ۴ عدد بمب شیمیایی ۵۰۰ کیلویی مجهز بودند در افق غرب آسمان حلبچه ظاهر شدند و با ریختن ۲۰۰ بمب حاوی مواد شیمیایی، دست به کشتار مردم این منطقه کردنشین زدند.

این بمباران بخشی از عملیات گسترده‌ای به‌نام عملیات انفال بود که بر ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق انجام گرفت و ‌هزاران تن از شهروندان کُرد عراقی قربانی سیاست‌های رژیم بعث حاکم بر عراق و نسل‌کشی سازمان‌یافته این رژیم شدند. ابعاد فاجعه شیمیایی حلبچه در مقیاسی به وقوع پیوست که به باور بسیاری با فجایع بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی قابل قیاس است.

 عناوین فیلم‌های حلبچه جشنواره به این ترتیب است:

فیلم مستند "زمناکو" به کارگردانی مهدی قربانپور و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا

فیلم پویانمایی "تمام زمستان‌هایی که ندیده ام" به کارگردانی  امید خوش نظر و تهیه‌کنندگی مسعود صفوی

فیلم سینمایی “تگرگ و آفتاب" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا کریمی

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار "تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز