نمایشگاه عکس «رویای گوندولا» از ونیز به گالری «آس» می آید

۱۳۹۵/۰۶/۳۱ - ۱۴:۵۹:۲۰
کد خبر: ۴۵۹۷۹۸
نمایشگاه عکس «رویای گوندولا» از ونیز به گالری «آس» می آید
نمایشگاه عکس علیرضا کریمی صارمی با عنوان «رویای گوندولا» از شهر ونیز در کشور ایتالیا، ساعت 4 بعدازظهر روز جمعه 2 مهر ماه در گالری «آس» تهران برپامی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایشگاه عکس «رویای گوندولا» Dream of Gondola آثار عکاسی علیرضا کریمی صارمی از شهر ونیز با حضور هنرمندان و علاقه مندان به هنر عکاسی و هنرهای تجسمی؛ ساعت 4 بعدازظهر روز جمعه 2 مهر ماه امسال در گالری «آس» تهران افتتاح می‌شود و تا ساعت 21 همان روز ادامه خوهد داشت و تا روز 12 مهرماه نیز پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

در این نمایشگاه ۲۵ عکس در ابعاد ۱۲۰×۸۰ و ۱۵۰×۱۰۰ سانتیمتر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد؛ این عکس‌ها حاصل سفر علیرضا کریمی صارمی عکاس به شهر ونیز کشور ایتالیا در سال ۲۰۰۹ میلادی است که تلاش کرده با نگاهی نو، قایق‌های سنتی ونیز را به تصویر بکشد.

در بیانیه‌ این نمایشگاه که توسط علیرضا کریمی ‌صارمی به رشته تحریر درآمده، نوشته است: «همراه مرغان دریایی از فراز آسمان دریای ادریاتیک بر سطح جزیره‌ای به شکل ماهی فرود آمدم، جزیره‌ای پر رمز و راز و افسون‌گر، جزیره‌ای آمیخته با داستان‌ها و رویاها، ونیز این گوهر شب چراغ قاره اروپا، این مهد تاریخ و هنر و خاطره‌ها . با نسیم دل‌انگیز دریا، از میان کوچه‌های باریک و آبراه‌های مشهور ونیز گذر کردم، بر روی پل‌های بی‌شمار آن ایستادم و گذر قایق‌ها و عشاق را دیدم. گویی زمان ایستاده بود. روح این شهر آرام آرام در وجودم ریشه می‌دواند.

همچون قاصدکی سبک بال، دل به این سفر رویایی سپردم و مستانه‌ی ذهن خیال‌پردازم را رها کردم تا در این وادی عشق بتازم. هر شب سوار بر نسیم روح‌نواز شبانگاهی، با گوندولاها همراه شدم و ترنم رقص نور و آب را در جشنی باشکوه بر نهرهایی پر از نغمه‌های عاشقانه به تماشا نشستم.

پهنه آینه وار آبراهای کوچک و بزرگ این شهر با انعکاس‌های وصف‌ناشدنی پیرامون خود، رنگ‌های آشنایی را برایم تداعی می‌کردند، رنگ‌های درخشان نگارگری ایرانی و کاشی‌های اصفهان و از سویی دیگر صدای آرام گذر باد از میان کوچه‌های باریک، موسیقی لطیفی را به گوش می‌رساند که گویی اشعار خیام را زمزمه می‌کنند.

رقص نورهای لرزان و مواج در تاریکی عمیق شب، شکل‌های زیبا و شگفت‌انگیزی را ساخته و پرداخته می‌کرد که همچون رؤیایی شبانه به نظر می‌رسید و من با تمامی آنچه که در طول سالیان آموخته بودم سعی در ثبت آن کردم، نه آن‌گونه که بود بلکه آن‌گونه که روحم را می‌نواخت. حس عجیبی بود، گویی قلم مویی نقاشانه این تصاویر رقصان را از ذهن و چشم من عبور می‌داد و بر حسگر دوربینم می‌نشاند.

حس این رنگ‌های جادویی روح مرا آن چنان مجذوب خود کرد که هر شب شاهد تجسمی از آن بر حافظه دوربینم شدم. آرام‌آرام و شب در پی شب رؤیاها متجسم شدند و نهایتاً رویای گوندولا ساخته و پرداخته شد.

اینک از شما دعوت می‌کنم در این سفر ماورایی با من همراه شوید و مستانه ذهن خود را رها سازید تا ببینید آنچه را که من دیدم، دنیای رنگ‌ها و نورها، دنیای قایق‌ها، رویای گوندولا...»

علیرضا کریمی صارمی فارغ التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه هنرهای زیبا از ایالت کالیفرنیا در آمریکا است و دارای مدرک دکترای عکاسی طراح بنیانگذار و مدیر آژانس عکس ایران نیز می‌باشد؛ وی مدیر گروه فتوژورنالیسم دانشکده خبر از سال‌های ۱۳۸۰-۱۳۹۳ بوده و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران را نیز بوده است.

صارمی یازده سال مدیریت جشنواره‌های سینمای جوان، دبیر جشنواره عکس امام رضا (ع)، دبیر سه دوره جشنواره عکس مفاهیم قرآن در فرهنگ ایران، دبیر نمایشگاه عکس «بام شکسته» بم، دبیر نمایشگاه عکس «جوانه‌های بم»، دبیر جشنواره عکس فرهنگ ایران زمین، دبیر نمایشگاه بزرگ عکس لشگریان محمد رسول ا... (ص)، دبیر نمایشگاه بزرگ عکس امام آفتاب، دبیر نمایشگاه بزرگ عکس تصویر آفتاب، دبیر پنجمین و ششمین جشنواره عکس کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر بخش عکس اولین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر  و همچنین دبیر بخش عکس اولین جشنواره جهانی نوروز را در کارنامه کاری خود دارد.

علیرضا کریمی صارمی دبیر نمایشگاه بزرگ عکس جمهوری اسلامی و پیشرفت اقتدار، دبیر بخش عکس جشنواره بین‌المللی مبارزه با تروریسم جهانی، دبیر یادواره هنری تجلی بصیرت، دبیر یادواره عکس یاران حسین، داور و رییس هیأت داوران جشنواره های معتبر عکاسی کشور، مدیر هنری نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در سی و جهارمین بینال جهانی ونیز در ایتالیا، مدیر بخش بین‌الملل موزه هنرهای معاصر تهران 24۳۱ -24۳1، دبیر و عضو شورای عالی اعزام هنرمندان به فرصت مطالعاتی پاریس سیته (24۳۱-24۳1) را نیز برعهده داشته اشت.

این هنرمند عکاس تاکنون نمایشگاه انفرادی از آثار عکاسی خود را در کشورهای بلاروس، چین، روسیه، فرانسه، سوریه، ایتالیا، لچه و بولونی برپاکرده است و عکاس برگزیده ایرانی در بخش فرهنگ مسابقه جهانی آمریکا International photography awards-usa-1۱۱2، برگزاری نمایشگاه و دریافت مدال و دیپلم افتخار آکادمی هنر های زیبای ایتالیا بخاطر نگاه هنرمندانه در مجموعه عکس همسران باد در سیصدمین سالگرد تاسیس این آکادمی سال 1۱22، شرکت در بیش از ده نمایشگاه گروهی عکس را در افتخارات خود دارد.

از صارمی مقالاتی در خصوص هنر عکاسی در نشریات مختلف به چاپ رسیده و کتاب عکس «کلپورکان و همسران باد» را تألیف کرده است و همچنین تألیف و ترجمه کتاب «چارلز لاتویج داجسون» پرتره نگار کودک در قرن نوزدهم را آماده چاپ دارد.

علاقه مندان می‌توانند همه روزه و بصورت رایگان از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ از نمایشگاه عکس «رویای گوندولا» در گالری «آس» تهران واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ بازدید کنند.

برای اطلاع بیشتر:                                                                   

      https://telegram.me/acegallerytehran

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز