مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی:

ردیف اعتباری برای جشنواره تئاترخیابانی مریوان درکردستان تعریف شود

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۵:۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۶۰۰۶۳
ردیف اعتباری برای جشنواره تئاترخیابانی مریوان درکردستان تعریف شود
سنندج- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعریف و مشخص کردن ردیف اعتباری برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در استان کردستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی شفیعی چهارشنبه شب در نشستی با جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی استان در مریوان گفت: سهم اعتباری وزارت ارشاد همیشه به موقع به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پرداخت شده است ولی برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن این جشنواره می طلبد ردیف اعتباری برای آن در استان مشخص و تعریف شود.

وی عنوان کرد: با پایدار شدن این ردیف اعتباری بی شک شاهد رشد روزافزون این جشنواره در دوره های آینده خواهیم بود.

وی اظهارداشت: از انجا که شهر مریوان ظرفیت پذیرای شرکت کنندگان بیشتری را دارد و  برای اینکه هنرمندان ما به سمت تولیدات متنوع تر، و شاخص تر بروند می طلبد در خصوص عنوان تئاتر خیابانی در سنوات آینده فکری کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: نباید تنها به تئاتر خیابانی در حوزه فضای باز بسنده شود و باید دیگر سبک ها و انواع تئاتر را هم به این جشنواره اضافه کرد.

شفیعی بیان کرد: اگرچه در گذشته شهرها را با قابلیت ها و ظرفیت های طبیعی و وجود بناها وعمارت های شاخص در آن می شناختند ولی امروزه مدیریت باهوش شهری علاوه بر تمام این ظرفیت ها به دنبال دمیدن روح در کالبد شهری است.

وی افزود: هیچ هنری به اندازه تئاتر قابلیت دمیدن روح در فضای شهری را ندارد، و باید به مدیران شهرستان مریوان که میزبان رویدادی هستند که در شهر ایجاد شادی و نشاط می کند، تبریک گفت.

وی با بیان اینکه هنر به ویژه تئاتر فضای گفتگو را در جامعه افزایش می دهد، بیان کرد: مدیران باهوش از این فضای گفتگو بهره می برند و از این طریق می توانند هم حرف های مردم را بشنوند و هم برنامه ها و اهداف خود را به اقشار مختلف منتقل کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه کردستان از دو منظر جایگاه ویژه ای در تئاتر ایران دارد، گفت: این استان هم از نظر داشتن اساتید و بزرگانی که در تئاتر کشور در تولید، تدریس و اجرا فعال هستند و هم از لحاظ وجود تشکل ها و هنرمندان فعالی که در حوزه تئاتر در شهرهای مختلف دارد، دارای جایگاه ویژه ای در تئاتر کشور است.

شفیعی اظهارداشت: قطعا تئاتر منحصر به برگزاری جشنواره نیست و اجرای عمومی و به صحنه رفتن آثار هنرمندان برای بهره گیری مستمر و مداوم مخاطبان است.

وی یکی از ویژگی های برجسته بجشنواره تئاتر خیابانی در مریوان را برگزاری آن در نقطه صفرمرزی خواند و بیان کرد: کسانی که شاید تاکنون به کردستان سفر نکردند، احساس کنند در شهرهای مرزی این استان امنیت هم چون دیگر نقاط کشور وجود ندارد.

وی عنوان کرد: ولی علاوه بر اینکه امنیت در این منطقه برقراراست میزبان قشر زیادی از هنرمندان داخلی و خارجی هم هست.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی یادآورشد: یکی از مطالبات هنرمندان استان واگذاری امورات مربوط به  این جشنواره به خود استان بوده است که امسال این مسئله تقریبا به صورت صددرصدی انجام شده است.

شفیعی اضافه کرد: انتخاب داوران اعم از داوران بازبین و اصلی، نمایش ها وحتی اختصاص بودجه به طور مستقیم به استان از جمله اقداماتی بود که امسال از سوی مرکز به کردستان در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره واگذار شده است.

وی عنوان کرد: برای اینکه جشنواره مریوان به خواستگاه و جایگاه اصلی خود دست پیدا کند ضروری است چند ماه مانده به زمان برگزاری، مدیران دغدغه ای برگزاری نداشته باشند بلکه در طول سال به صورت مستمر موارد مربوط به این جشنواره را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: انتظار می رود نگاه به تامین بودجه و باکیفیت برگزار کردن جشنواره در تمامی مدیران استانی و شهرستانی وجود داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز