ویژه‌برنامه‌های رادیو صبا در ایام محرم

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۱۱:۴۵:۳۲
کد خبر: ۴۶۴۲۸۸
ویژه‌برنامه‌های رادیو صبا در ایام محرم
شبکه رادیویی صبا ویژه برنامه هایی را که به مناسبت ایام محرم تدارک دیده است، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و یاران وفادار ایشان، شبکه رادیویی صبا به همین مناسبت برنامه های ویژه ای را تقدیم مخاطبان می کند.

مقتل خوانی

این برنامه روایتی است از کتاب «فیض الدموع»، نوشته محمد ابراهیم نواب تهرانی ملقب به بدایع‌نگار که با اجرای بهروز رضوی پخش می شود. ماجرای کتاب با تولد امام حسین (ع) آغاز و با بازگشت کاروان اسرا به مدینه پایان یافته است. مقتل خوانی «فیض الدموع» در ایام محرم از ۱۱ مهر ماه از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۲۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود.

مستند «پیرغلامان»

ویژه برنامه «پیرغلامان» گزارشی است مستند، پیرامون زندگی پیرغلامان اهل بیت (ع) که در آن سعی شده تلاش‎های خالصانه شان که در زمان طولانی نسبت به بزرگداشت واقعه کربلا و برپایی مجالس عزاداری امام حسین و سوگواری محرم کوشیده اند، عنوان شود. همچنین در این ویژه برنامه بخش هایی از اجراهای پیرغلامان حسینی برای مخاطبان پخش می شود.

این مستند ایام محرم از ۱۵ مهر ماه ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۱۵ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا تقدیم مخاطبان خواهد شد.

«همسفر»

برنامه «همسفر» عنوان برنامه ای است که گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا برای ایام محرم تدارک دیده است. در این برنامه اماکن و شهرهای مذهبی ایران و جهان اسلام به صورت نمایش برای مخاطبان معرفی می‎شود. این ویژه برنامه به تهیه کنندگی الهه بیات ایام محرم از روز شنبه ۱۷ مهرماه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۱۵ دقیقه از رادیو صبا پخش خواهد شد.

«ساده و صمیمی»

«ساده و صمیمی» عنوان برنامه ای ترکیبی کاری از گروه طنز و سرگرمی رادیو صبا است که در قالب نمایش به زندگی امام حسین(ع) و یاران و اهل بیت ایشان و حوادث روز عاشورا می پردازد. همچنین در این برنامه اشعار مرتبط با ایام محرم و واقعه عاشورا برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. این برنامه به تهیه کنندگی الهه بیات از ۱۵ تا ۲۷ مهرماه ساعت ۷:۳۰ از رادیو صبا تقدیم مخاطبان و عزاداران حسینی می شود.

«نفس المهموم»

«نفس المهموم» ویژه برنامه ای است برگرفته از کتابی با همین عنوان نوشته مرحوم حاج شیخ عباس قمی، معروف به محدث قمی که در مقتل حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نوشته شده و از بهترین و معتبرترین مقاتلی است که تاکنون به رشته تحریر درآمده است. این برنامه با اجرای بهروز رضوی به مدت یک ساعت در روزهای عاشورا، تاسوعا و شام غریبان حسینی از رادیو صبا پخش می شود.

«روایت سرخ»

برنامه «روایت سرخ» به مباحث عاشورایی اختصاص دارد. تحلیل و بررسی، عوامل زمینه ساز و تبیین نهضت عاشورا از جمله مباحثی است که در «روایت سرخ» برای مخاطبان و دوستداران اباعبدالحسین(ع) روایت خواهد شد. این ویژه برنامه ایام محرم از روز شنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۱:۱۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود.

 

پیمانه های سرخ عاشورایی و طنین خون خدا

رادیو صبا با دو ویژه برنامه «اشعار عاشورایی» را به مخاطبان تقدیم می کند. علاه مندان به حوزه شعر و ادب می توانند هر روز در ایام محرم برنامه «پیمانه های سرخ عاشورایی» را ساعت ۶:۳۰ به مدت ۱۵ دقیقه و برنامه «طنین خون خدا» را در ساعت ۱۱:۳۰ به مدت ۱۰ دقیقه دنبال کنند.

 

کوچه باغ صبا

این ویژه برنامه در ایام محرم حکایت های عاشورایی را برای مخاطبان روایت می کند. برنامه «کوچه باغ صبا» روزهای ۱۵ و ۱۶ مهر در ساعت ۹:۴۵ و از ۲۴ تا ۲۷ مهر ساعت ۱۵ به مدت ۱۵ دقیقه پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز