پدرام علیزاده در گفتگو اختصاصی با برنا:

آرامش سینما با تحریم آثار سینمایی توسط حوزه هنری بهم خواهد ریخت

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۰۹:۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۶۵۷۴۹
آرامش سینما با تحریم آثار سینمایی توسط حوزه هنری بهم خواهد ریخت
پدرام علیزاده کارگردان فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» با اعلام اینکه همگی باید به قانون تمکین کنیم از تحریم‌ آثار سینمایی توسط حوزه هنری انتقاد کرد.
پدرام علیزاده کارگردان فیلم سینمایی"خشکسالی و دروغ" در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا در رابطه با تحریم نمایش این اثر در سینماهای حوزه هنری، اظهار داشت: در حال حاضر مدیران حوزه هنری می گویند که سالنی برای نمایش " خشکسالی و دروغ" ندارند، در حالی که این مسئله را زمان نمایش عمومی " لانتوری‌" هم مطرح کردند و اکنون این مسئله گریبانگیر ما شده است.
 
وی با اعلام اینکه شک ندارم "خشکسالی و دروغ" در سینماهای حوزه هنری به نمایش درنمی‌آید، تصریح کرد‌: مسلما همگی باید از قانون تبعیت کنیم، همانطور که ما باید به قانون احترام بگذاریم و پروانه ساخت و نمایش بگیریم و ممیزی را هم اعمال کنیم و اگر می‌گویند که با حضور ما آرامش جشنواره‌‌ بهم می ریزد و بدون کوچکترین مشکل و حاشیه‌ای تمکین و سکوت کردیم ما سینماگران هم توقع حمایت و دفاع از مدیران سینمایی داریم ما از خانواده همین سینما هستیم چرا ما را از خودشان جدا حساب می کنند.
 
این کارگردان با اشاره به اینکه "خشکسالی و دروغ" با بودجه صد درصد بخش خصوصی ساخته شده است و یک ریال وام دولتی و غیردولتی در ساخت آن هزینه نشده است، گفت: چرا باید با اثری که با بودجه شخصی چندنفر ساخته شده است، اینگونه برخورد شود! واقعا آقای ایوبی بیایند، بگویند چرا فیلمی که مجوز قانونی دارد، نمی‌تواند در سینماهای حوزه هنری نمایش داده شود؟ سناریو این اثر بارها در مدیوم تئاتر بر روی صحنه رفته است و نمایشنامه آن در بازار کتاب عرضه شده است، امیدوارم شما خبرنگارها هم این مسئله را از مدیران پیگیری کنید.
 
پدرام علیزاده در پاسخ به اینکه صحبت‌های هم مبنی بر اینکه حال و هوای این اثر با ایام محرم و صفر مغایر است، گفت: این اثر حال و هوای ندارد که در فصل خاصی نمایش داده شود در ارتباط با اکران " خشکسالی و دروغ" با شورای صنفی نمایش هم صحبت کردیم و اعلام آمادگی کردیم که اگر مصلحت به نمایش فیلمم در این ایام نیست در مقطع دیگری این اثر را اکران کنیم که دوستان گفتند مشکلی وجود ندارد. درست هم می‌گویند در «خشکسالی و دروغ» رقص و آوازی وجود ندارد که گزینه مناسبی برای اکران در این ایام نباشد.
 
وی با اشاره به اینکه ای‌کاش حوزه هنری رسما اعلام کند که "خشکسالی و دروغ" را نمایش نمی‌دهیم نه اینکه سالنی برای نمایش این اثر نداریم، خاطرنشان کرد: خیلی تلاش کردم تا یکی از مدیران " حوزه هنری" را ببینم و از آنها بپرسم که مشکل فیلم من چیست؟ با چه چیزی از فیلم ارتباط برقرار نکردند یا آن را دوست ندارند که متاسفانه اجازه ملاقات پنج دقیقه‌ای را هم نمی‌دهند. شما از یکی سینمادار علت عدم اکران فیلم خود را به عنوان مثال می‌پرسید که در جواب به شما احتمالا دلایلی چون نبود بازیگر خوب و موضوع فیلم را عنوان می‌کند که قادر به جذب تماشاچی برای فیلم خود نیستند به هر حال دلیل تحریم نمایش" خشکسالی و دروغ" توسط حوزه هنری که ۱۱۰ سینما در کشور دارد، باید روشن شود.
 
این کارگردان با اعلام اینکه "مگر می‌شود از ۱۱۰ سالن سینما در کشور سالنی به "خشکسالی و دروغ" تعلق نگیرید در حالی که ‌می دانیم چه آثاری در حال نمایش است"، بیان کرد: با این تحریم‌ها آرامشی که مدنظر مدیران سینما است، برهم خواهد ریخت و اگر به قانون احترام نگذارند و از قدرت و موقعیتی که دارند، استفاده کنند به ضرر خود سینما است، لذا فیلم من نهایتا دوماه اکران خواهد شد و همه چیز از خاطره‌ها فراموش خواهد شد اما با آثاری که در راه هستند، چه می‌خواهیم کنیم در گذشته یادمان نمی آید هر فردی در رابطه با اکران فیلم نظر بدهد تنها یک ارگان یا یک نفر باید تصمیم بگیرد که آن یک سازمان هم بدون شک وزارت ارشاد و سازمان سینمایی است و همه‌ما باید از قوانین آن تبعیت کنیم.
 
برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز