واکاوی پدیده درد در کتابِ رنج و عشق

۱۳۹۵/۰۷/۱۶ - ۱۱:۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۶۶۴۸۴
واکاوی پدیده درد در کتابِ رنج و عشق
انتشارات دنیای اقتصاد کتاب رنج و عشق را با موضوع واکاوی تجربه درد منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، انتشارات دنیای اقتصادی « کتابِ رنج و عشق» را به قلم خوان داوید نازیو و با ترجمه محمد علی جعفری با موضوع بررسی تجربه درد منتشر کرد.

این کتاب که از روی نسخه انگلیسی ترجمه شده توسط دیوید پتیگر و فرانسوا رافوی به فارسی بازگردانده شده است و درباره تجربه درد در روان‌کاوی نوشته شده است.

به گفته مترجمان انگلیسی این کتاب، واقعیت تکان دهنده این است که در نوشته‌های روان‌کاوانه فروید و لاکان، هیچ درمان اختصاصی برای درد وجود ندارد، با اینکه درد روانی موضوع محوری و حتی علت وجودی روانکاوری است. از این جهت دستاورد مولف کتاب خلا بزرگی را در پژوهش‌های روانکاوانه می‌زداید و نقش مهمی در فهم ما از روان بشر ایفا می‌کند.

این کتاب در فصل‌های خود به ترتیب موضوعاتی مانند تجربه درد، آستانه درد، درد روانی و دردعشق و درد جسمانی را مورد توجه قرار داده و پس از آن درباره  برداشت‌های روانکاوانه درباره درد و نیز گزیده‌ای از نظریات فروید و لاکان درباره دردهای روانی و گزیده‌ای از نظرات او درباره درد جسمانی را نیز مورد بازخوانی قرار داده است.

این کتاب با مقدمه‌ای از نویسنده درباره تجربه درد در ذهن یکی از بیمارانش شروع می‌شود و در ادامه او به شرح نظریات خود در این زمینه می‌پردازد.

این کتاب را انتشارات دنیای اقتصاد با قیمت ۱۳ هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز