«آخرین سرباز کربلا» به بازار نشر آمد

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۱:۰۴:۳۵
کد خبر: ۴۶۷۸۵۴
«آخرین سرباز کربلا» به بازار نشر آمد
کتاب «آخرین سرباز کربلا» نوشته حسین سلیمانی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  کتاب «آخرین سرباز کربلا» نوشته حسین سلیمانی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب دربرگیرنده نثر ادبی درباره شخصیت حضرت علی اصغر(ع) است که در بخش های مختلف گردآوری شده اند. این بخش ها از تولد تا شهادت این شخصیت را شامل می شود.

«او در شهر هزاران زیبایی ها و خاطره ها چشم به جهان گشود»، «او به دنیا آمد اما...»، «این است سخن بزرگ آموزگار شهادت»، «طفلی را می بینی که بیش از چند ماه از عمرش نمی گذرد»، «یاد و نام او یادآور اوج مظلومیت شیعیان است»، «مادر این طفل فردا روز عاشورا چه خواهد کرد؟»، «امروز حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال نموده اند»، «کاروان سالار شهادت مکه را به سوی عراق ترک می کند»، «قرآن بدون حسین(ع) چه سود؟»، «سرانجام کاروان در دوم محرم به سرزمین نینوا رسید»، «من نیز آماده هدیه قلب کوچک خود هستند»، «آری سرانجام صبح عاشقان فرا می رسد»، «الله اکبر! او چه کسی بود؟ و از کدامین قبیله؟!»، «دیگر صدای رقص شمشیرهای سپاه توحید به گوش نمی رسد!»، «اجساد یاران امیر کاروان به خورشید گریان نظاره می کنند»، «ای یادگار مادرم آن طفل را بیاور»، «زینب فرزند برادر را تقدیم برادر کرد»، «علی اصغر با روح کوچک خود که بزرگتر از عالم است»، «اگر کسی قلبش برای فاطمه می تپد، به حسین(ع) نظاره کند» و ...

ترجمه آیت الله مکارم شیرازی، صحیفه نور نوشته امام خمینی(ره)، نفس المهموم، بحارالانوار، نهج البلاغه، مقتل ابی مخنف، کلیات سعدی، مقتل مقرم و ... از جمله منابعی هستند که در نوشتن این کتاب مورد استفاده قرار گرفته اند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

سرانجام سپیده روز دهم محرم سال ۶۱ ه.ق از افق آسمان غمدیده دمیده و دستهای تعدادی از سپیدرویان را گرفت و تا عرش برین بالا برد. و خورشید عاشورا با طلوع خود بالهای طلایی را بگستراند تا فرش زرینی باشد، برای انسان های فرشته گونه ای که والاتر از فرشتگانند. و سرزمین نینوا، سبد سرخ خود را آماده چیدن لاله های سرخ کرده است. و قبیله بنی اسد در تب و تاب است خصوصا زنان شجاع و غیرتمند آنان (که بعدها افتخار این قبیله شدند) لحظه شماری می کنند، تا دُرهای گرانمایه را در صدف خاک پنهان نمایند. و از طرف دیگر سر نیزهای های دشمنان دین، آماده پذیرایی از ماه و ستارگانی هستند که ساعاتی دیگر بر بلندای آنها نورافشانی خواهند کرد.

آری سرانجام صبح عاشقان فرا می رسد و شب تاریک با همه تاریکی خود رخت بربسته می رود. و ستارگان آسمان آماده رفتن می شوند، چون هم اکنون ستارگانی همراه ماه در حال طلوعند که دیگر با آمدن آنها ستارگان آسمان پهناور، مجال به ماندن ندارند و هفتاد و چند ستاره فروزان با نور افشانی خود اینان را از صفحه آسمان کبود محو می کنند و با سر برآوردن لاله های سرخ، عطرفروشان، رونق خود را از دست می دهند.

این کتاب با ۸۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۸ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما
پرونده ویژه