گمانه‌زنی‌ها در آخرین ساعات؛

احتمال انتخاب یک آمریکایی برای نوبل ادبیات بالا گرفت

۱۳۹۵/۰۷/۲۲ - ۱۰:۴۸:۲۳
کد خبر: ۴۶۸۴۸۸
احتمال انتخاب یک آمریکایی برای نوبل ادبیات بالا گرفت
دون دلیلو رمان‌نویس آمریکایی یک روز مانده به معرفی برنده جایزه نوبل ادبیات، در فهرست احتمالات انتخاب نوبل جایگاه بالاتری را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از گاردین، حداقل از سایت احتمالات نوبل و افرادی که در آن رای خود را به اشتراک می‌گذارند، می‌توان گفت شانس انتخاب دون دلیلو رمان‌نویس آمریکایی بیشتر از پیش شده است.

اعضای آکادمی سوئد هفته پیش اعلام کردند نام برنده امسال را پنج‌شنبه ۱۳ اکتبر اعلام می‌کنند تا روشن شود برنده جایزه ۸ میلیون کرونی (برابر ۷۴۰ میلیون پوند) امسال کیست.

در همین حال دون دلیلو نویسنده آمریکایی که پیشتر از شانس یک به ۶۶ برخوردار بود، اکنون در سایت احتمالات لادبروکس جایگاه یک به ۱۴ را اختیار کرده است.

آلکس دوناهو سخنگوی سایت لادبروکس می‌گوید این تغییر جایگاه دون دلیلو خیلی جالب است. وی افزود برای خاویر ماریاس نویسنده اسپانیایی نیز در روزهای اخیر شانس بیشتری در نظر گرفته شده و از یک به ۶۶ به جایگاه یک به ۱۶ تغییر مکان داده است.

این سایت به تازگی تحلیل جدیدی منتشر کرده که بر مبنای آن در ۱۰ سال اخیر در ۹۱ درصد موارد فردی انتخاب شده که از شانس یک به ۱۰ یا کمتر در این سایت برخوردار بوده است و جالب‌تر این که این میانگین باید در هفته آخر به دست آمده باشد.

اکنون هاورکی موراکامی ژاپنی از شانس اول به جایگاه دوم رانده شده و و نگوگی وا تیونگو نویسنده کنیایی نیز از جایگاه یک به ۱۰ به جایگاه  یک به ۴ نقل مکان کرده است.

دوناهو می گوید سه نویسنده محبوب‌تر در هفته اخیر دون دلیلو، تیونگو و ماریاس هستند.

دلیلو نویسنده آمریکایی برنده جایزه کتاب ملی و برنده جایزه کنگره آمریکا نیز هست و برای مجموع آثارش تحسین می‌شود.

برنده جایزه ادبی نوبل از سوی هیات داوری متشکل از ۱۸ عضو انتخاب می‌شود. سال پیش سوتلانا آلکسیویچ و پیشتر مودیانو نویسنده فرانسوی، مو یان نویسنده چینی و آلیس مونرو نویسنده کانادایی این جایزه را به خانه بردند. از سال ۱۹۰۱ تاکنون ۱۰۸ نویسنده این جایزه را برده‌اند که ۱۴ برنده از این میان، زن بودند.

اکنون در راس فهرست لادبروکس نگوگی وا تیونگو با احتمال یک به ۴، هاروکی موراکامی با احتمال یک به ۵، آدونیس با احتمال یک به ۶، فیلیپ راث با احتمال یک به ۱۲، یون فوسه با احتمال یک به ۱۲ و دون دلیلو با احتمال یک به ۱۲ جای دارند. کو اون شاعر کره‌ای از احتمال یک به ۱۴ و خاویر ماریاس از احتمال یک به ۱۶ برخوردارند.  

برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۷ تا ساعاتی دیگر معرفی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز