شامگاه دوشنبه رخ داد؛

آغاز بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۰۹:۰۴:۲۲
کد خبر: ۴۹۳۱۳۱
آغاز بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان
همدان - بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شامگاه دوشنبه با محوریت کودکان و نوجوانان به میزبانی همدان کلید خورد.
به گزارش خبرگزاری برنا، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با محوریت کودکان و نوجوانان به میزبانی همدان کلید خورد به طوری که اجرای گروه نمایشی کودکان که در قالب گروه نقالی به خوشامدگویی و بیان آثار تاریخی و گردشگری استان همدان برای حاضران در جشنواره پرداختند آغازگر این آیین بود.

در ادامه برنامه طبق روال هرسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مجری برنامه‌های کودک استان همدان، حمیدرضا رضایی‌مجد(عمو حمید) به روی صحنه آمد تا اجرایی شاد را برای بچه‌های حاضر در افتتاحیه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان داشته باشد.

مهشید حنیفه یکی از هنرمندان عرصه تئاتر نیز به زبان انگلیسی به میهمانان خارجی حاضر در سالن خوشامد گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اولین سخنران این مراسم بود.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بیست‌وسومین سال برگزاری از آوازه ملی و بین‌المللی برخوردار شده است، گفت: از اینکه میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها هستیم و لبخند را به لب آنها می‌نشانیم خوشحالیم.

فاضل عبادی افزود: امیدواریم اجرای نمایش‌ها تا پایان روز جمعه و برپایی جشنواره با استقبال همگانی مواجه باشد.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد هنرمند همدانی استاد محمدعلی مهیمنی، به قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان پرداخت.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بلوغ و بالندگی رسیده است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آنچنان رشد کرده و به بلوغ رسیده و مورد توجه همه قرار گرفته است، گفت: این جشنواره به چنان بالندگی رسیده که در این دوره شاهد حضور گروه‌های نمایشی موفق داخل کشور و ۱۰ گروه ارزشمند از سایر کشورها و همچنین مهمانان و هنرمندان داخلی و خارجی در آن هستیم.

مهدی شفیعی ادامه داد: امسال شاهد تقسیم‌بندی تخصصی بخش‌های کودک، خردسال و نوجوان در جشنواره تئاتر هستیم که این حاکی از نگاه حرفه‌ای به جشنواره و ناشی از ثبات مدیریتی جشنواره و تشکیلات قوی برگزارکنندگان جشنواره در استان همدان است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه نمایش کودک و نوجوان اظهار داشت: اگر به دنبال تضمین آینده هستیم و اصلاح الگوی مصرف و آموزش شیوه زندگی ایرانی اسلامی برای ما مسئله ای مهم است باید تئاتر کودک و نوجوان را جدی بگیریم.

شفیعی با بیان اینکه تئاتر محدود به اجراهای روی صحنه نمی‌شود، اضافه کرد: باید کودک را در جریان خلاقانه تئاتر قرار دهیم چرا که بهترین شیوه تربیتی در تئاتر وجود دارد و آموزش بسیاری از شیوه‌های نمایشی می‌تواند باعث ارتقای اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان شود تا آنها در آینده حضوری مؤثر در جامعه داشته باشند.

وی سرمایه اصلی جشنواره را مخاطب همدانی خواند و افزود: استقبال مخاطبان که همیشه شاهد حضور پررنگ آنها هستیم ما را دلگرم می‌کند و این مسئولیت مدیران در برگزاری جشنواره و استمرار اجراهای تئاتر در طول سال را پررنگ‌تر می‌نماید.

شفیعی در پایان سخنانش با گرامیداشت یاد هنرمند کشورمان زنده‌یاد داوود رشیدی از حضور همسر او، احترام برومند در مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان همدان تقدیر کرد.

 حضور ۵۵۰ هنرمند در جشنواره امسال

دبیر بیست‌وسومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان همدان نیز گفت: پس از برپایی این جشنواره به مدت ۱۵ دوره در همدان، بیست‌وسومین دوره آن با شعار «نمایش مهر بر صحنه کودکی» و با حضور بیش از ۵۵۰ هنرمند در استان همدان برگزار می‌شود.

شهرام کرمی اضافه کرد: امیدواریم تلاش هنرمندان بتواند برای شادی بچه‌های نجیب و پرامید استان همدان مؤثر باشد و گامی برای تربیت بچه‌های آینده‌ساز ما بردارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز گفت: اگر امروز شاهد اجرای نمایش هنرمندان در عرصه کودک و نوجوان هستیم به یقین به دلیل زحماتی است که امثال مرحوم رشیدی برای تربیت چنین هنرمندانی کشیده‌اند.

همدان قطب فعالیت‌های بالندگی کودک و نوجوان معرفی شده است

ابراهیم الهی تبار به معرفی استان همدان پرداخت و با اشاره به اینکه امروز همدان به عنوان قطب فعالیت‌های بالندگی کودک و نوجوان معرفی شده ادامه داد: امروز افتخار میزبانی بزرگترین رویداد هنری کشور یعنی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را داریم که فراهم آوردن بستری مناسب برای تبادل نظر جهت پویایی این هنر تاریخی و حمایت از آثار هنری خلاق و آموزش فرزندان از اهداف این جشنواره است.

وی برای تمام کودکان جهان و کودکان سرزمینمان آرزوی صلح، دوستی، پیروزی و شادی کرد.

پس از اجرای یک قطعه نمایشی توسط مجری و یکی از بازیگران تئاتر همدان، رضا فیاضی هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان به روی صحنه رفت و در ابتدای سخنان خود به زبان انگلیسی به میهمانان خارجی حاضر در مراسم خیرمقدم گفت.

وی با بیان اینکه در اولین دوره‌های برگزاری جشنواره تئاتر به نام جشنواره امید در همدان این شهر یک گلوله آتش بود که مردم با اشتیاق در جشنواره حضور پیدا می‌کردند گفت: تمام شهر در آن زمان پر از تبلیغات بود و اکنون نیز تب و تاب قضیه باید دوچندان شود و امیدواریم سالن‌های نمایش جوابگوی این مردم پرشور باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز