هاتف علیمردانی:

ادغام «نگاه نو» در «سودای سیمرغ» به نفع اهالی سینماست

۱۳۹۵/۰۹/۲۷ - ۱۰:۵۱:۴۹
کد خبر: ۴۹۴۶۲۶
ادغام «نگاه نو» در «سودای سیمرغ» به نفع اهالی سینماست
هاتف علیمردانی گفت: ادغام بخش «نگاه نو» در بخش «سودای سیمرغ» به نفع اهالی سینما و در راستای عدالت‌خواهی و حق‌طلبی است.

«هاتف علیمردانی» کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره تغییرات امسال جشنواره فیلم فجر گفت: «امسال خبرهای خوبی را شنیده‌ام. ادغام بخش «نگاه نو» در بخش «سودای سیمرغ» یکی از بهترین تمهیداتی است که محمد حیدری برای جشنواره سی و پنجم در نظر گرفته است. این اتفاق، به نفع اهالی سینما و در راستای عدالت‌خواهی و حق‌طلبی است؛ یک فیلمساز فیلم اول را می‌ساخت و اگر بخت یارش نبود به بخش اصلی راه پیدا نمی‌کرد و تنها در بخش "نگاه نو" مورد قضاوت قرار می‌گرفت. در اینجا حق بازیگران و سایر عوامل فیلم پایمال می‌شد. درست است که جایزه انگیزه اصلی هیچ هنرمندی نیست اما فراموش نکنیم که انگیزه مهمی است.»

او در ادامه به یک نمونه شاخص اشاره کرد و اظهار داشت: «تصور کنید سال گذشته «ابد و یک روز» به بخش مسابقه اصلی (سودای سیمرغ) راه پیدا نمی‌کرد... یعنی انصاف بود که بازی خوب «نوید محمدزاده» دیده نشود؟ خوشبختانه «محمد حیدری» دبیر جشنواره سی و پنجم نشان داده که دلسوز سینماست. یکی از کارهای مفیدی که او سال گذشته در اصلاح مقررات انجام داد، این بود که جلوی حرف و حدیث‌ها در بخش انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم (سیمرغ مردمی) را گرفت. من هفت سال پیاپی است که در جشنواره فیلم دارم و به تعبیری رکورددار حضور مداوم هستم؛ در سال‌های قبل شاهد اتفاقاتی از جمله خرید یکجای بلیت‌ها و بردن تماشاگر به سینماها بودیم؛ اما سال گذشته با مدیریت و تدبیر، این که در کدام سالن‌ها شمارش مردمی اتفاق می‌افتد، رسانه‌ای نشد و به جرأت می‌توانم بگویم سال گذشته یکی از سالم‌ترین دوره‌ها در شمارش آرای مردم (در بخش سیمرغ مردمی) بود.»

او در ادامه اظهار داشت: «امسال هم تغییر برخی مقررات آیین‌نامه جشنواره، نشان می‌دهد که محمد حیدری، با برنامه قصد در اصلاح مقررات دارد.»

علیمردانی در پایان گفت: «سال‌هاست که یک موضوع را فریاد می‌زنم و باز هم می‌گویم که جشنواره فجر نیازمند یک دبیر دائمی است. آقای حیدری سال گذشته تجربه‌ای را از سر گذراند و کاستی و نواقص را از نزدیک دید. امسال با انرژی مضاعف و مسلط درصدد رفع مشکلات دیگر است. در تمام دنیا اعتبار هر جشنواره به دبیر آن است... این یک آسیب است که با تغییر دبیر، کلیه سیاست‌ها و رویکردهای جشنواره هم تغییر ‌کند. امیدوارم محمدحیدری چندین سال در این جایگاه بماند تا بتواند تمام برنامه‌هایش را عملی کند. به آن دسته از مخالفان جشنواره هم که از پیش و قبل از دیدن نتیجه تغییر مقررات، ساز مخالف می‌زنند، می‌گویم یاد بگیریم به هم احترام بگذاریم و باور کنیم که جشنواره فجر با رویه فعلی درست و به نفع سینمای ایران عمل می‌کند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز