«باغ پدرم» براساس اشعار مولانا جایزه جشنواره فیلم کانادا را گرفت

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۹:۰۰:۱۷
کد خبر: ۴۹۸۱۹۹
«باغ پدرم» براساس اشعار مولانا جایزه جشنواره فیلم کانادا را گرفت
فیلم کوتاه «باغ پدرم» به کارگردانی «شوان عطوف» بر اساس اشعار «مولانا» شاعر سرشناس ایرانی جایزه ویژه «بهترین فیلم» جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کانادا را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، فیلم کوتاه «باغ پدرم» (باخه‌که‌ی باوکم) My Father’s Garden به نویسندگی و کارگردانی «شوان عطوف» هنرمند سرشناس سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق، بر اساس اشعار «مولانا جلال الدین محمد بلخی» مشهور به «مولوی» شاعر بلندآوازه ایرانی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کانادا به روی پرده رفت و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، جایزه ویژه «بهترین فیلم» Awards of Excellence به کارگردان آن اهدا شد.

جشنواره فیلم کوتاه کانادا یکی از جشنواره‌های معتبر این کشور به شمار می‌رود و اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره، از دیدن «باغ پدرم» به وجد آمده و خوشحال شدند و تصمیم گرفتند که آن را به بهانه‌های مختلف این جشنواره و همچنین در مراکز فرهنگی کشور کانادا به نمایش بگذارند.

«باغ پدرم» که با حمایت هتل مجلل و تازه تأسیس «رامادا» در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان ساخته شده است و توسط کمپانی «آی لوف فیلم» پخش می‌شود؛ در نخستین نمایش بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی کوتاه «گولف مُهر» Muhr Gulf Short در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی در کشور امارات و در ادامه حضورهای جهانی خود؛ در بخش رقابتی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «تگزاس» TEXAS ULTIMATE در ایالت تگزاس در کشور آمریکا به نمایش درآمد.

این فیلم 13 دقیقه‌ای در ادامه در بخش رقابتی اصلی مونتاژ در جشنواره بین‌المللی فیلم «عمق میدان» DEPTH OF FILD در ایالت دلاویر در آمریکا روی پرده ‌رفت. این جشنوار یکی از فستیوال‌های جهانی است که در آن فیلم‌های کوتاه موفق؛ به مراسم جوایز سینمایی آکادمی اسکار معرفی می‌شوند.

فیلم کوتاه «باغ پدرم» در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی «فیلم‌های کوتاه» در جشنواره بین‌المللی فیلم «دوربین عربی» در هلند به روی پرده رفت. این جشنواره با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی در روزهای 8 تا 11 مهرماه امسال (29 سپتامبر تا 2 اکتبر 2016) در شهر روتردام در کشور هلند برگزار شد.

عوامل فیلم کوتاه «باغ پدرم» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: شوان عطوف، بازیگران: شانو عمر، کامران منصور، بهاءالدین عزبانی و شالاو جمال، عکاس: هریم جمال، مدیر تولید: آزاد پنجوینی، نور: دانا جمال، صدا: کاسیان علی، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی، مدیر فیلمبرداری: هردی سلامی، مونتاژ و مراحل پس از تولید: کمپانی «آی لوف فیلم» با مدیریت دانر عمر، دستیار کارگردان: ئه‌ژین کاوه و بریار بختیار، تهیه‌کننده: شوان عطوف و نزار سلامی، تهیه‌شده در: کمپانی «گرافیکا بلو»، کمپانی پخش‌کننده: آی لوف فیلم و اسپانسر اصلی: هتل «رامادا».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز