رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار کرد؛

نشست دانشجویان رشته زبان فارسی در مسکو

۱۳۹۵/۱۰/۱۰ - ۰۹:۴۵:۰۵
کد خبر: ۴۹۹۸۶۵
نشست دانشجویان رشته زبان فارسی در مسکو
به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه، نشست دانشجویان رشته زبان فارسی دانشگاه‌های مسکو به مناسبت سال جدید میلادی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در آستانه سال جدید میلادی و با هدف آشنایی دانشجویان از ظرفیت‌های مرکز زبان فارسی و ارتباط و همکاری در زمینه توسعه زبان فارسی، نشست دانشجویان  سال اولی زبان فارسی از دانشگاه‌های مسکو، به همت مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با همکاری دانشگاه رسنو مسکو، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر یوگنیا الکسویچ، معاون علمی دانشگاه ضمن قدردانی از ابتکار عمل مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، علاقه خود را نسبت به ایجاد همکاری‌های بیشتر میان دانشگاه رسنو و رایزنی فرهنگی کشورمان در حوزه زبان فارسی، ابراز کرد.

مهدی سعادت نژاد، معاون رایزنی و  وابسته فرهنگی کشورمان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به دانشجویان به تاریخ و تمدن ایران و اهمیت زبان فارسی و گستره آن اشاره کرد و گفت: زبان فارسی دریچه‌ای برای آشنایی با این معارف معرفی است.

وی در ادامه با اشاره به توسعه همه جانبه روابط دو کشور ایران و روسیه در سالهای اخیر، افزود: با توجه به روابط بین دو کشور ایران و روسیه، حضور دانش آموختگان زبان فارسی از نیازهای امروزی بخش‌های مختلف در کشور روسیه است.

در ادامه این نشست،  ماریا گن، مسئول بخش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده، به بیان حمایت‌های این مرکز از  دانشجویان و استادان زبان فارسی در راستای توسعه و شناخت زبان فارسی در فدراسیون روسیه پرداخت و برای رشد بیشتر مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی کشورمان، از علاقمندان به این حوزه دعوت به همکاری کرد.

اجرای موسیقی سنتی با تکنوازی سنتور و شعر خوانی دانشجویان سال دوم به زبان فارسی، از دیگر برنامه‌های این نشست بود.  

دانشجویان حاضر در این نشست در دانشگاه‌های دولتی مسکو، زبان شناسی، علوم انسانی، روابط بین الملل و رسنو مسکو که 5 دانشگاه اصلی این شهرهستند، تحصیل می‌کنند.

در پایان این مراسم که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم انسانی رسنو برگزار شد، هدایایی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت آغاز سال نو میلادی به دانشجویان اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز