وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توازن با عدالت جنسیتی برقرار می شود/ زنان عاملان اصلی توسعه انسانی در ایران اسلامی هستند

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۰:۳۱:۴۵
کد خبر: ۵۰۵۶۴۴
توازن با عدالت جنسیتی برقرار می شود/ زنان عاملان اصلی توسعه انسانی در ایران اسلامی هستند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدالت و رعایت توازن با عدالت جنسیتی در جامعه برقرار می شود، افزود: زنان عاملان اصلی توسعه انسانی در جامعه ایران اسلامی به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدرضا صالحی امیری روز شنبه در نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه در محل کتابخانه ملی افزود: توسعه جز با پیوند توسعه انسانی و بهبود کیفیت زندگی انسان ها پایدار نمی شود.

وی تصریح کرد: اکنون وضعیت اشتغال، آموزش و مشارکت اجتماعی زنان ایران اسلامی از شرایط مطلوبی برخوردار است.

صالحی امیری ادامه داد: نمی توان از تغییر و اصلاح در جامعه سخن گفت و عاملان اصلی آن یعنی زنان را نادیده گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسیدن به فرهنگ مدارا و وحدت و همبستگی، جز با کمک و همراهی زنان امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: هرگونه تغییر الگو در جامعه جز با تکیه بر زنان میسر نمی شود و ما نمی توانیم تغییر سبک زندگی را بدون حضور زنان مشاهده کنیم.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: اگر به دنبال إصلاح فرهنگی در جامعه هستیم، جز به مدد زیست فرهنگی در جامعه نمی توان به این هدف رسید.

وی افزود: در جامعه ای که در آن فرهنگ حرف اول آن را می زند و رسانه فعالیت خود را به درستی انجام می دهد، زیست فرهنگی مهمترین دغدغه آن است.

صالحی امیری، با بیان اینکه نمی شود تنها حرف زد و در عمل این نکات را حذف کرد، ادامه داد: نمی توان توسعه فرهنگی را بدون نیمی از جامعه پیش برد.

وی اظهار داشت: باید ظرفیت سازی و فرصت های حضور برای زنان فراهم شود و در کنار ایجاد فرصت ها، توانمندی زنان به حدی باشد که زنان و دختران جوان ما امکان بهره مندی از این فرصت ها را داشته باشند.

صالحی امیری ادامه داد: زنان یکی از مخاطبان اصلی رسانه ها بوده و هستند، وجود رسانه های جدید، فرصتی برای ظرفیت سازی و استفاده از ظرفیت کم نظیر زنان است و وسیله ای است که می تواند زیست فرهنگی، توسعه انسانی و اخلاق را توسعه دهد.

نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه امروز شنبه در محل کتابخانه ملی و با حضور همسر رئیس جمهوری، إسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سیدرضا صالحی أمیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی در حال برگزاری است. 

قرار است امروز دو پنل تخصصی در حوزه زنان نیز برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز