پس از اظهارات وزیر ارشاد و تخصیص بودجه ۳۵ میلیاردی برای ساخت آثار فاخر

حبیب اسماعیلی: کار را به دست کاردان بسپارند/تهیه کننده «من سالوادور نیستم»: با کمبود سالن سینمایی مواجه هستیم/ از ساخت آثار مشارکتی با دیگر کشورها حمایت شود

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۰۶:۰۱:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۲۵۲
حبیب اسماعیلی: کار را به دست کاردان بسپارند/تهیه کننده «من سالوادور نیستم»: با کمبود سالن سینمایی مواجه هستیم/ از ساخت آثار مشارکتی با دیگر کشورها حمایت شود
پس از اظهارات سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با تخصیص بودجه 35 میلیارد تومانی برای ساخت آثار فاخر در سال آینده، حبیب اسماعیلی و امیر پروین حسینی از مزایا و معایب آن سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا، سیدرضاصالحی امیری دومین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از تخصیص 35 میلیارد تومان به آثار فاخر با سرفصل ‌های چون سبک زندگی، خانواده، اخلاق، اقتصاد مقاومتی و دفاع مقدس در سال آینده  خبر داد.

اظهارات صالحی امیری در ارتباط با اهمیت ساخت آثار فاخر با استقبال بخشی از بدنه سینما مواجه شد، آنها معتقد هستند، اختصاص این بودجه منجر به اشتغالزایی و حمایت از فیلمسازان جوانی که تازه به سینما ورود کردند،خواهد شد. اما منتقدان بر این باور هستند که تجربه‌ نشان داده، ساخت این آثار با بودجه‌های هنگفت موجب برهم‌زدگی نرخ دستمزد بازیگران می‌شود و به فعالیت بخش خصوصی ضربه مهلکی وارد می‌کند، از این رو با حبیب اسماعیلی و امیر پروین حسینی 2 تهیه کننده سینما به گفتگو پرداختیم تا نظرات آنها را در ارتباط با ردیف بودجه‌ای که برای ساخت آثار فاخر درنظر گرفته شده را جویا شویم.

2016-08-03-10.26.071

حبیب اسماعیلی: کار را به دست کاردان بسپارند

حبیب اسماعیلی مدیرعامل شرکت مولود رسانه و تهیه کننده سینما با اعلام اینکه فیلمسازان در بخش نمایش آثارخود با کمبود سالن مواجه هستند به خبرنگار برنا گفت: بنظرم این بودجه اگر صرف ساخت سالن ‌های سینمایی شود، برای سینمای ایران بیشتر مثمرثمر واقع خواهد شد، در حال حاضر روند اکران فیلم‌ها دچار بی نظمی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با بودجه کم هم می‌توان فیلم فاخر ساخت، بیان کرد: متر و معیار آثار فاخر را در هزینه‌ها نباید جستجو کنیم، با هزینه و سرمایه کم هم می‌توان فیلم خوب و قوی ساخت. نیازی به صرف هزینه‌های سنگین در این ارتباط نیست.

اسماعیلی با اعلام اینکه در طول سال حداقل 60 جشنواره سینمایی در کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: واقعا برگزاری این حجم از جشنواره هیچ منطقی ندارد، خروجی این جشنواره‌ها همیشه مورد سوال سینماگران و اصحاب رسانه بوده است، معتقد هستم فقط جشنواره فیلم فجر، دفاع مقدس و جشن خانه سینما باید در طول سال برگزار شود و مابقی آنها باید تعطیل شود و بودجه آنها صرف ساخت سالن‌های سینمایی شود.

این تهیه کننده سینما در ادامه با اشاره به اینکه اگر قرار بر صرف بودجه 35 میلیارد تومانی برای ساخت آثار فاخر است، باید کار را دست کاردان داد، افزود: نباید بگذاریم تجربه‌های تلخ گذشته در این زمینه تکرار شود، باید از تهیه‌کنندگان و فیلمسازانی که رزومه روشن و مثبتی در این ارتباط دارند، دعوت به کار شود تا حداقل این بودجه حیف و میل نشود و نظم بازار در ارتباط دستمزد بازیگران و عوامل را برهم نریزد.

T

تهیه کننده «من سالوادور نیستم»: با کمبود سالن سینمایی مواجه هستیم/ از ساخت آثار مشارکتی با دیگر کشورها حمایت شود

امیر پروین حسینی یکی از تهیه کنندگان فیلم سینمایی "من سالوادور نیستم" در ارتباط با اختصاص بودجه 35 میلیاردتومانی برای ساخت آثار سینمایی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار برنا گفت: از چنین تصمیماتی استقبال می‌کنم ولی در حال حاضر با توجه به حجم تولیدات آثار سینمایی با کمبود سالن سینما مواجه هستیم و بنظرم وزارت ارشاد در این راه گام بردارد، بهتر است.

وی افزود: متاسفانه تجربه نشان داده است که سازندگان آثار فاخر دستمزد بازیگران را چند برابر می کنند، این مسئله موجب می‌شو، هنرپیشگان دیگر با ارقام کم راضی به همکاری نشوند، باید به این مسئله توجه کرد تا بخش خصوصی تضعیف نشود. نمونه واضح آن سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باعث ارتقا قیمت و نرخ ها در بحث دستمزد و تولید شدند.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه در حال حاضر فیلم سینمایی"ماجرای نیمروز" فیلم فاخری است که در اکران فروش خوبی را می‌تواند برای خودش رقم بزند، تصریح کرد: این فیلم با پیگیری‌های تهیه کننده و مهدویان موفق به جذب سرمایه از 3 ارگان شده است و فیلم بسیار خوبی هم است که مورد توجه مردم هم قرار خواهد گرفت، پس برای ساخت آثار فاخر نیاز به هزینه های هنگفت نیست.

امیر پروین حسینی افزود: امیدوارم از آثار مشارکتی که با کشورهای دیگر ساخته می‌شود هم حمایت صورت بگیرد، زیرا تعامل فرهنگی و هنری با خارج از کشور برای سینمای ایران سودمند خواهد بود و حداقل از سناریوهای که امثال من در این ارتباط دارند، حمایت شود تا دروازه همکاری سینمای ایران با جهان گشایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز