۳ خبر از نمایشگاه کتاب؛

۴۰ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را شهرستانی‌ها تشکیل می‌دهند/ ترجمه طیف گسترده‌ای از ادبیات ایتالیایی در ایران/برگزاری چهار نشست با محوریت آثار ناشران ترک و عرب

۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۳:۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۵۳۸۸۸
۴۰ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را شهرستانی‌ها تشکیل می‌دهند/ ترجمه طیف گسترده‌ای از ادبیات ایتالیایی در ایران/برگزاری چهار نشست با محوریت آثار ناشران  ترک و عرب
رئیس سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب در نمایشگاه کتاب تهران گفت: شهرستانی‌ها هر سال 40 درصد آمار بازدید از نمایشگاه کتاب تهران را تشکیل می‌‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدعباس صالحی رئیس سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه هرسال بیش از 40 درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران را شهرستانی‌ها تشکیل می‌‌دهند، گفت: دوستداران و علاقه‌مندان کتاب به بهانه‌ی خرید و آشتی کردن با کتاب، هر سال با افتتاح نمایشگاه کتاب فرسنگ‌ها راه را می‌‌پیمایند تا به نمایشگاه کتاب تهران برسند.

وی با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان این دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب در سه روز اول بازگشایی نمایشگاه کتاب افزود: ازدحام جمعیت و استقبال پرشور نسل جوان از نمایشگاه کتاب تهران، فرصت خوبی را برای برقراری ارتباط با جامعه‌ی فرهیخته‌ی ایرانی بخصوص قشر جوان تحصیلکرده با ناشران و نویسندگان کتاب‌های مختلف فراهم می‌‌کند.

ترجمه طیف گسترده‌ای از ادبیات ایتالیایی در ایران

نشست رونمایی از سه کتاب ادبیات ایتالیایی با عنوان کتاب «آدمکش» نوشته‌ی شاشا تاکامیلری، «دریا ناپل را نمی‌بوسد» نوشته‌ی آناماریا اورتزه و «روز جغد/یک داستان ساده» نوشته‌ی لئوناردو شاشا از انتشارات خورشید در سومین روز از سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جمعه (15 اردیبهشت) سالن سرای اهل قلم در کتابنمای2 برگزار شد.

در این نشست مسعود کازری مسئول انتشارت خورشید گفت: مجموعه‌ی باارزشی از زبان ایتالیایی به فارسی معرفی شده و طیف گسترده‌ای از ادبیات ایتالیا در این انتشارات ترجمه شده است که همگی دارای انسجام هستند به طوری که خلاء این انسجام و پیوستگی احساس می‌‌شد اما اکنون با کمک مترجمان این جای خالی را پر کرده‌ایم.

کازری افزود: ما برای چاپ آثار ایتالیایی از صاحبان اثر اجازه گرفته‌ایم و بعد با مجوز آنها را منتشر کرده‌ایم در حالی که اجازه از صاحب اثر معمولا در کشور ما انجام نمی‌شود.

 

برگزاری چهار نشست با محوریت آثار ناشران  ترک و عرب

نشست اول سرای اهل قلم بین‌الملل روز شنبه ساعت 10:30 با موضوع «آسیب شناسی ترجمه در ادبیات عرب، سیاست‌ها، ضرورت‌ها و موانع تحقق» برگزار می‌شود که نجفعلی میرزایی، بوعلی، خورشا و گنجیان از سخنرانان آن خواهند بود.

همچنین ساعت 14 و ساعت 15:30 دو نشست تحت عنوان «رزرو کشورهای عرب» در سرای اهل قلم بین الملل برگزار می شود.

علاوه بر این در ساعت 17 طی نشستی از کتاب «Persian for dummies» رونمایی خواهد شد و طی آن شاه حسینی، عمران لو، غفاری و بختیاری سخنرانی خواهند کرد.

سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، رو به روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز