در نمایشگاه کتاب تهران عنوان شد

گشایش سه شعبه‌ی اصلی تامین اجتماعی ویژه‌ی ناشران در تهران

۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۱۵:۳۶:۱۶
کد خبر: ۵۵۷۷۶۴
گشایش سه شعبه‌ی اصلی تامین اجتماعی ویژه‌ی ناشران در تهران
رییس سازمان تامین اجتماعی در نشست رسانه‌ای رییس تامین اجتماعی با ناشران تهران در نمایشگاه کتاب تهران در ارتباط با شعبه‌ی بیمه تامین اجتماعی ویژه‌ی ناشران گفت: در هفته‌ی آینده سه شعبه‌ی اصلی، ویژه‌ی این حوزه در سطح شهر تهران افتتاح خواهد شد.

           به گزارش خبرگزاری برنا، سیدتقی نوربخش در این نشست، موقعیت یکی از این شعب را در خیابان فاطمی، و دو شعبه‌ی دیگر را در غرب و شرق تهران دانست و ادامه داد: امکان راه‌اندازی این شعب در گذشته در اختیار سازمان نبود اما اکنون امکان نقل و انتقال این پرونده به وجود آمده است.

وی درباره‌ی بخشودگی جرایم ناشران یادآور شد: در سال گذشته در 2 نوبت و معادل بیست هزار میلیارد ریال از جرایم بیمه‌ی ناشران بخشیده شده است.
 
نوربخش در ادامه در مورد دستمزد مقطوع گفت: در هفته‌ی آینده تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهد شد که مربوط به تغییر دستمزد مقطوع خواهد بود و قطعا با اعمال نظر صنوف، این دستور عملی خواهد شد و در ادامه سقف پرداخت نیز مقطوع می‌شود.
 
وی با بیان اینکه دستور پیگیری‌های لازم را برای تشکیل کارگروه ناشران، داده، تاکید کرد: این اتفاق با مسئولیت مشاور تامین اجتماعی پیگیری خواهد شد.
 
رییس تامین اجتماعی در مورد دستاورد سال‌های گذشته‌ی تامین اجتماعی یادآور شد: لیست‌های تامین اجتماعی طی دو سال گذشته به صورت اینترنتی ارائه می‌شود و از این طریق در حدود دو میلیون مورد مراجعه کم شده است و اکنون به دلیل مکانیزه شدن سیستم می‌توان ماهیانه اشکالات لیست‌ها را بررسی کرد.
 
نوربخش در مورد بازرسی‌های دیجیتالی تامین اجتماعی گفت: از ابتدای فروردین سال جاری بازرسی‌های تامین اجتماعی 10 استان به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و در این بازرسی‌ها بر اساس موقعیت جی‌پی‌اس افراد، مکان بازرسان و موقعیت بازرسی آنها مشخص می‌شود و تمامی اطلاعات حاصل از بازرسان قابل کنترل و پیگیری است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه توسط تامین اجتماعی صورت می‌گیرد بازرسی است و این سازمان مسئولیت حسابرسی ندارد و بازرسی‌های محیطی و دفاتر برای پیگیری حقوق افراد است.
 
لزوم تدوین آیین‌نامه‌ی کتابفروشان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های نشر
 
سید عباس صالحی رییس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پایان با جمع‌بندی مطالب عنوان کرد: امیدواریم شعب ویژه‌ی ناشران از هفته آینده در تهران افتتاح و پیگیری‌های لازم برای شعب ویژه‌ی ناشران در مشهد و قم صورت بگیرد.
 
وی ادامه داد: امیدواریم ساختار کارگروه سریعتر مطرح شود و آیین‌نامه‌ی کتابفروشان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های نشر تنظیم و تدوین شود و دستمزد مقطوع با همکاری اصناف به امضا برسد.
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز