رونمایی از عملکرد سازمان فرهنگی هنری در حوزه موسیقی

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۴:۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۵۸۲۴۴
رونمایی از عملکرد سازمان فرهنگی هنری در حوزه موسیقی
درپی طرح مباحثی درباره وضعیت موسیقی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اظهارنظرهای انتخاباتی اخیر مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره عملکرد شایسته سازمان فرهنگی هنری در حوزه موسیقی توضیحاتی داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بابک ربوخه، مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری، با اشاره به اینکه از ۲۴ فروردین ۹۴، محمود صلاحی، ریاست این سازمان را به عهده گرفته‏، گفت: برای ساماندهی فعالیت‏‌های حوزه موسیقی در سازمان و عبور از تجربیات گذشته، اقدامات زیربنایی بسیاری در این مدت به انجام رسیده است.

وی درباره آموزش موسیقی در سازمان فرهنگی هنری اظهار داشت: در حوزه آموزش با هماهنگی خانه موسیقی در سال ۹۴ در چهارگوشه تهران و در ۶ فرهنگ‌سرای ابن سینا، اشراق، خاوران، ارسباران، اندیشه و ملل همچنین خانه فرهنگ نور، کلاس‏‌های آموزش موسیقی بازگشایی شد و به‌تدریج تا پایان سال 94، آموزش موسیقی در همه فرهنگ‌سراها و خانه‏‌های فرهنگ از سر گرفته شد. با این تفاوت که، در دوره جدید، تمامی معلمان و هنرآموزان موسیقی سازمان فرهنگی هنری، توسط یک شورای تخصصی متشکل از استادان صاحب‏‌نام مورد آزمون قرار گرفته و اعتبارنامه آموزشی دریافت کرده‌‏اند.


مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری، به اجرای ۱۸۱ کنسرت در مراکز سازمان در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: سه نشست تخصصی موسیقایی نیز با عنوان «آوای دوست» در زمینه سازهای کمانچه، تار و سنتور با حضور استادان نام‌‏آشنای این عرصه همچون داود گنجه‌‏ای، علی اکبر شکارچی، مهدی آذرسینا، ارسلان کامکار و سعید مقدسی در حوزه کمانچه و هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، داریوش طلایی، کیوان ساکت و مهران مهرنیا در حوزه تار و مجید کیانی، میلاد کیایی، بهناز ذاکری، اسماعیل تهرانی، داریوش سالاری و رضا مهدوی در حوزه سنتور برگزار شد. علاوه براین‌ها، برپایی مکتبخانه آواز ایران، برپایی نخستین جشنواره بین‌‏المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» با حضور هنرمندان هشت کشور، راه‌‏اندازی ارکستر شهر تهران، تولید هشت قطعه و آلبوم موسیقی با صدای هنرمندانی چون تورج زاهدی، مانی رهنما، سالار عقیلی و علیرضا قربانی و ردیوف آوازی علی جهاندار، بزرگداشت استاد لوریس چکناواریان در برنامه تولد ماه و همچنین بزرگداشت محمد میرزاوندی خواننده نوای معروف «دایه دایه»، از فعالیت‏‌های شاخص اجراشده در این زمینه است و این‌ها جدا از برنامه‌‏هایی است که در سایر مراکز سازمان فرهنگی هنری اجرا شده است.

ربوخه در ادامه به برنامه‏‌های موسیقایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۹۵ پرداخت و گفت: در سال ۹۵، از بین ۱۸۶ درخواست رسیده به مدیریت موسیقی و سرود معاونت هنری سازمان، مجوز اجرای ۱۳۳ برنامه را صادر کرد که شامل برپایی کنسرت‏‌های مختلف، رونمایی از آلبوم‌‏ها و کتاب‏‌های موسیقی، اجراهای موسیقی هنرمندان خارجی، بزرگداشت استادان موسیقی ایرانی و خارجی، در مراکز گوناگون سازمان از جمله فرهنگ‌سراهای ارسباران، ابن سینا، اندیشه، رویش، فردوس، معرفت، بهاران، شفق، بهمن، مهر، ملل، رازی، سرو و رسانه بوده است و در موارد قابل توجهی از این برنامه‏‌ها، میزبان هنرمندان آموزشگاه‌‏های موسیقی بوده‌‏ایم.

مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری افزود: راه‌‏اندازی گروه‌‏های کر در فرهنگ‌سراهای بهمن، ارسباران، اندیشه، امید و بهاران آغاز به کار ارکستر شهر و نخستین اجرای آن، همچنین برگزاری دومین جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی با افزایش کشورهای شرکت‏‌کننده به نسبت دوره نخست به ۹ کشور شامل هنرمندان ۹ استان ایران، بزرگداشت استاد حسین علیزاده در برنامه تولد ماه، برگزاری همایش سه روزه عطار و موسیقی بخش دیگری از عملکرد سازمان فرهنگی هنری در حوزه موسیقی در سال ۹۵ بوده است.

وی درپایان اظهار داشت: آخرین نکته، دیدار منظم و هفتگی رییس سازمان فرهنگی هنری در روزهای چهارشنبه با هنرمندان گروه‌‏های مختلف است که در میان آنان، چهره‌‏های موسیقایی بسیاری حضور داشته‌‏اند و برای فعالیت در این حوزه، تبادل ‏نظرهای مفیدی صورت پذیرفت. در سال ۹۴، این دیدارها در ۴۰ نوبت برگزار شد و در سال ۹۵، در ۴۴ نوبت. دست کم در سال ۹۵، در بیش از ۲۰ نوبت این دیدارها، هنرمندان و مسئولان و استادان حوزه موسیقی حضور داشته‏‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز