نیما عباسپور:

فیلم‌های جذاب و خوبی در بخش بین‌الملل جشنواره کودکان و نوجوانان انتخاب شدند

۱۳۹۶/۰۴/۰۲ - ۱۲:۵۶:۴۸
کد خبر: ۵۷۷۱۹۴
فیلم‌های جذاب و خوبی در بخش بین‌الملل جشنواره کودکان و نوجوانان انتخاب شدند
همه آثار ارائه شده به بخش بین‌الملل از سطح بسیار خوبی برخوردار هستند و فیلم‌های بسیار جذابی برای تماشای علاقمندان در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان انتخاب شدند،

نیما عباسپور عضو هیات انتخاب سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره آثار این دوره از جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: از گذشته مهم‌ترین و معتبرترین جشنواره کشور در حوزه کودک و نوجوان، جشنواره اصفهان بود و برخی اتفاقات در سال‌های گذشته و انتقال آن از شهری به شهر دیگر کمی در روند رو به رشد این جشنواره تاثیر گذاشت.

وی افزود: امیدوارم که در سال‌های آینده همین شکل درست کنونی برگزاری جشنواره تداوم پیدا کند و به این خوش‌بینم که با حضور علیرضا رضاداد، این جشنواره و به طور کلی سینمای کودک به جایگاه اصلی خود بازگردد و سینمایی که فیلم برای کودک می‌ساخت رونق پیدا کند.

عباسپور اظهار کرد: در بخش بین‌الملل همه آثار ارائه شده از سطح بسیار خوبی برخوردار بودند و فیلم‌های بسیار جذابی برای اکران در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان انتخاب شدند، در این بخش فیلم‌های بسیار خوبی داشتیم که علاقه‌مندان در ایام جشنواره می‌توانند ببینند.

وی ادامه داد: در زمینه تولید فیلم کودک در سینمای ما و طی سالیان گذشته با مشکل روبه‌رو بوده‌ایم، برعکس دهه 70 که سینمای کودک و نوجوان ما بسیار پرشور بود و از طرف مخاطبان نیز مورد استقبال قرار می‌گرفت و در کنار این رونق سینمای کودک، جشنواره نیز بسیار پرشور برگزار می‌شد و به واسطه فیلم‌های خوب ملی که در جشنواره حضور داشتند، رونق داشت. سیاست‌گذاری‌های درست و برنامه‌ریزی‌های مناسبی که در این دوره از جشنواره انجام شده نشان از این دارد که با ادامه این روند ما را به روزهای اوج سینمای کودک و نوجوان باز خواهیم گشت.

این عضو هیات انتخاب در ادامه درباره آثار خارجی ارائه شده به این دوره از جشنواره گفت: عموما در آثار خارجی که برای بخش بین‌الملل انتخاب شده، به روابط خانوادگی و رابطه کودکان با یکدیگر اهمیت خاصی داده شده و حس همکاری و فداکاری در این فیلم‌ها به کودکان آموزش داده می‌شود. در فیلم‌های امسال جشنواره خواهیم دید که آثار انتخاب شده در این مضامین مشترک هستند.

وی افزود: مخاطب کودک بایستی موضوعات خوشایند بر روی پرده ببیند و قرار بر این نیست که برای کودکان با موضوعات تلخ و معضلاتی که بزرگسالان با آن دست به گریبان هستند،فیلم بسازیم. امسال یک شروع مجدد برای جشنواره کودک و نوجوان است و امیدواریم دوباره به همان جشنواره معتبر و خوب بین‌المللی که در سال‌های نه چندان دور داشتیم، بدل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز