مستند «چهل هزار فرزند» در مراحل پایانی تولید

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۵:۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۲۶۶۹
مستند «چهل هزار فرزند» در مراحل پایانی تولید
تولید فیلم مستند «چهل هزار فرزند» با موضوع آزادگان سالهای دفاع مقدس و نقش جمعیت احمر در ارائه خدمات انسان‌دوستانه به آنان و خانواده‌های اسراء و مفقودان جنگ تحمیلی به مراحل پایانی خود نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  نورالله نصرتی؛ نویسنده، کارگردان مستند «چهل هزار فرزند» با اشاره به مراحل پایانی ساخت این اثر، گفت: این مستند 60 دقیقه‌ای در چهار فصل مجزا به وضعیت اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق و نقض قوانین بشردوستانه توسط رژیم بعثی، نقش اداره اسرا و مفقودان جمعیت هلال احمر در زمینه حمایت‌های حقوقی و معنوی از آزادگان سرافراز و خانواده‌های آنان، نقش جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ در پیگیری وضعیت آزادگان و تبادل 6 میلیون نامه میان اسرای ایرانی و خانواده های آنان می‌پردازد.

پرداختن به ناگفته های جنگ تحمیلی

پژوهشگر و کارگردان مستند «40 هزار فرزند» ضمن اشاره به مطالعات و تحقیقات چندساله خود درخصوص خاطرات اسرای ایرانی و فرهنگ آزادگان، اظهار کرد: تاریخچه ده ساله مقاومت اسرای در بند رژیم بعثی صدام کمتر از تاریخچه 8 ساله دفاع مقدس نیست.

نصرتی انگیزه خود از ساخت این مستند را پرداختن به گوشه‌ای از ناگفته‌های تاریخچه جنگ تحمیلی دانست و افزود: نه تنها در عرصه ملی، چندان که باید و شاید به بازگویی وقایع و سرگذشت اسرای ایرانی به عنوان رزمندگان مظلوم این خاکریز پنهان از جنگ تحمیلی نپرداخته ایم، بلکه به نقش حیاتی و موثر جمعیت هلال احمر کشور در کاهش رنج آزادگان و تسکین آلام خانواده‌های دردمند و چشم انتظار آنان نیز چنان که شایسته، توجه نشده است. 

مستندسازی به منظور  ثبت در حافظه تاریخی و در مسیر تدوین تاریخ شفاهی جمعیتی ٩٥ ساله

کارگردان «چهل هزار فرزند» ساخت مستند «40 هزار فرزند» را تلاش و قدمی کوچک برای پر کردن بخشی از این خلاء بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد که این کار، مقدمه ای بر مستندسازی دیگر خدمات ارزشمند جمعیت هلال احمر کشورمان برای ثبت در حافظه تاریخی و در مسیر تدوین تاریخ شفاهی جمعیتی ٩٥ ساله باشد.

وی در خصوص ساختار و روند تولید و همکاران خود در این پروژه گفت: این مستند با حضور آزادگان و خانواده‌های آنان، متولیان امور آزادگان در جمعیت هلال احمر و نهادهای مرتبط دیگر و تصاویر تولیدی و آرشیوی، با همکاری معاونت بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر، موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان و روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس تولید شده است. 

مستند «چهل هزار فرزند» در مرحله ساخت موسیقی

نصرتی با اعلام اینکه این مستند هم اکنون در مرحله ساخت موسیقی توسط آلبرت آراکلیان قرار دارد، تاکید کرد: مراحل اصلی تولید این مستند با هزینه‌ای بسیار اندک و توسط امکانات و نیروهای متخصص درون سازمانی در اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر انجام شده است. 

کارگردان چهل هزار فرزند در پایان ابراز امیدواری کرد: رونمایی و نخستین نمایش این مستند؛ 26 مردادماه- همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی- در جمعیت هلال احمر صورت پذیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز