۳۰ عنوان کتاب و ۱۵۱ جلد اسناد دفاع مقدس رونمایی شد

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۱:۲۹:۲۰
کد خبر: ۶۱۸۷۲۷
۳۰ عنوان کتاب و ۱۵۱ جلد اسناد دفاع مقدس رونمایی شد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته آموزش٬ پژوهش و اسناد شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس٬ از رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه ادبیات و ۱۵۱ جلد از اسناد جمع‌آوری شده نقش دولت در دفاع مقدس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا، جمال عالمی نیسی در شورای اداری استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های جلسه امروز، رونمایی از ۳۰ جلد از اسناد دفاع مقدس است.

وی با اشاره به گزارشی از عملکرد کمیته آموزش٬ پژوهش و اسناد شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس٬ عنوان کرد: تهیه و تصویب ابلاغ دستورالعمل تاریخ شفاهی شهرستان‌های استان به فرمانداران، برنامه‌ریزی و آغاز تدوین نقش شهرستان‌ها در جنگ تحمیلی، طراحی پرتال جامع دفاع مقدس که طرحی عظیم با میلیون‌ها سند است و در اربعین رونمایی می‌شود، جمع‌آوری، نمایه‌سازی و چاپ ۱۵۱ جلد و اسناد مربوط به نقش دولت در دفاع مقدس نمونه‌ای از کارهای انجام شده در این کمیته هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین تصویب طرح تدوین دانشنامه اسناد در شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و اجرای فاز اول آن، طرح و تصویب پژوهش نقش دستگاه‌های اجرایی استان در دفاع مقدس از محل یک درصد بودجه پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزش و جمع‌آوری اسناد، مدارک و تاریخ شفاهی ویژه دستگاه‌های اجرایی استان، انجام سه پژوهش دفاع مقدس شامل نقش بازاریان، نقش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بمباران ۵۲ نقطه شهر اهواز در ۱۵ آذرماه سال ۱۳۶۵ از دیگر کارهای انجام گرفته در این کمیته هستند.

عالمی نیسی عنوان کرد: می‌توان گفت مهمترین اقدامی که این کمیته انجام داده است، گردآوری ۴۵ هزار و ۱۵۹ سند مکتوب، ۱۰ هزار و ۵۶۰ نگاتیو، ۲۰۰ ساعت فیلم و ۶۰ ساعت صوت مربوط به دفاع مقدس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز