تازه های کتاب؛

کتاب‌های «عدالت اجتماعی آزادی و توسعه در ایران» و «باز هم قلعه حیوانات» منتشر شد

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۰:۵۳:۳۹
کد خبر: ۶۳۴۶۲۳
کتاب‌های «عدالت اجتماعی آزادی و توسعه در ایران» و «باز هم قلعه حیوانات» منتشر شد
کتاب «عدالت اجتماعی، آزادی و توسعه در ایران امروز» نوشته فرشاد مومنی به همراه چاپ تازه «باز هم "قلعه حیوانات"» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کتاب «عدالت اجتماعی، آزادی و توسعه در ایران امروز» نوشته فرشاد مومنی در  ۳۵۱ صفحه یا شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۶هزار تومان در انتشارات نقش و نگار عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: در دیده‌بانی از اقتصاد ایران مانند هر امر اصلاحی و اعتلابخش دیگر وجه اندیشه‌ای نقش زیربنایی و پیشگام دارد. کشورمان ایران در سه حیطه‌ عدالت، آزادی و توسعه با خلاهای معرفتی جدی روبه‌روست و در این میان حیرت‌انگیزترین پارادوکس بازتولید نظام‌وار  همه انواع نابرابری‌های ناموجه به واسطه ویژگی‌های جغرافیایی، تاریخی، سیاسی و اقتصادی است که نیاز به اندیشه‌ورزی را هرچه بیشتر ضروری و برجسته می‌سازد. از این‌رو، سهل‌انگاری و انفعال غیرعادی همراه با برخوردهای فرصت‌طلبانه و بدنام‌کننده عدالت در پیوند و آزادی و توسعه توضیح‌دهنده چرایی بازتولید توسعه‌نیافتگی با وجود برخورداری سرشار این سرزمین از منابع انسانی و مادی است.

این کتاب کوشش می‌کند تا با واکاوی تجربه تاریخی اقتصاد سیاسی پس از انقلاب اسلامی و با بهره‌گیری از میراث اندیشه‌ای آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و امام خمینی بنیان‌های سست رویه‌های مخدوش‌کننده عزت نفس ایرانیان را در این سه محور آشکار سازد و چاره‌های ایرانی و متکی به آخرین دستاوردهای دانش توسعه را معرفی کند.

 

همچنین چاپ دوم کتاب «باز هم "قلعه حیوانات"» نوشته جورج اورول با ترجمه و تفسیر سعید کوشا در ۲۸۸ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه در نشر یادشده منتشر شده است. 

در مقدمه کتاب عنوان شده است: داستان «قلعه حیوانات» شاهکار جورج اورول نویسنده انگلیسی، گزارشی افسانه‌ای از روند شکل‌گیری و رشد یک آرمان‌گرایی ساده‌دلانه و قربانی شدن آرمان‌ها و آرمان‌گرایان در نظام تمامیت‌خواه برآمده از انقلابی توده‌ای است. اجزا و وقایع داستان همتای واقعیت اجتماعی و تاریخی معینی هستند.

«قلعه حیوانات» در پنجاه سال اخیر در چندین کشور بارها چاپ و منتشر شده و فیلم کارتونی آن نیز به استقبال مردمی از این شاهکار جورج اورول کمک کرده است.

در نگارش کتاب به پنج هدف چشم داشته‌ام:

اول- ترجمه‌ای خوب و جدید از یک رمان ماندگار ادبیات قرن بیستم میلادی.

دوم- کالبدشکافی داستان با معرفی همتاهای تاریخی وقایع و شخصیت‌های آن.

سوم- تفسیر اجتماعی و روان‌شناسانه داستان به قصد ارائه پیوندهای داستان با نظام حکومتی و اجتماعی تمامیت‌خواه(توتالیر)

چهارم- ارائه نقد ادبی.

پنجم- اطلاع‌رسانی غیرجانبدارانه درباره زمینه‌های معرفتی- تاریخی داستان.

 بخش اول کتاب  به جز ترجمه‌ای جدید از داستان «قلعه حیوانات»، خلاصه‌ای از داستان را نیز دربر دارد.  کالبدشکافی داستان در بخش دوم کتاب با معرفی «سازمان‌ قلعه و تحلیل شخصیت آن» شروع می‌شود و به «اشارات داستان به واقعیت‌های شوروی و نظام تمامیت‌خواه» می‌پردازد. همچنین برخی از  جنبه‌های تفسیری  و تحلیلی داستان از نظر جامعه‌شناسی و روان‌شناسی اجتماعی نظام تمامیت‌خواه استالینی در بخش سوم کتاب آمده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز