در گفت و گو با برنا مطرح شد؛

انتقاد تند تهیه کننده قاتل اهلی از همایون اسعدیان/ اکران نیمه دوم سال ظالمانه است

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۱۰:۴۶:۵۴
کد خبر: ۶۴۰۵۷۱
انتقاد تند تهیه کننده قاتل اهلی از همایون اسعدیان/ اکران نیمه دوم سال ظالمانه است
تهیه کننده "قاتل اهلی" با اعلام اینکه برنامه اکران نیمه دوم سال بسیار ظالمانه است، از وضعیت تبعیض آمیز شرایط اکران فیلم ها سخن به میان آورد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزارى برنا، "قاتل اهلى" آخرین ساخته مسعود کیمیایى کارگردان مطرح سینماى ایران با عبور از حواشى هاى گوناگون در جشنواره فیلم فجر سال گذشته و اختلاف دامنه دار و بى پایان مسعود کیمیایى و فرزندش پولاد با منصور لشگرى قوچانى تهیه کننده این فیلم، بالاخره از نخستین روز از ماه آخر فصل پاییز سال جارى در گروه سینما آزادى به نمایش درآمد.

 اگر نخواهیم اغراق کنیم باید بگوئیم که در بدترین زمان ممکن فیلم سینمایى "قاتل اهلى" به نمایش درآمده، اکران همزمان ٢٠ فیلم سینمایى بر روى پرده سینماهای سرتاسر کشور شرایط را برای فروش و دیده شدن آثار سینمایى سخت کرده است به شکلى که یکی از تهیه کنندگان قدیمى و مطرح سینما در اعتراض به نحوه نمایش فیلم خود در سینماها و اوضاع اسفناک اکران از شکایت خود از شوراى صنفى در دادسراى فرهنگ و رسانه خبر داد، منصور لشگرى قوچانى در پاسخ به شرایط اکران فیلم سینمایى "قاتل اهلى" به خبرنگار خبرگزارى برنا گفت: برنامه اکران نیمه دوم سال بسیار ظالمانه است، فیلم سینمایى "یک روز بخصوص"همایون اسعدیان که در سال جارى اکران شد حدود ٩٠ سالن سینما در اختیار داشت اما تنها ٢٥ سالن براى اکران "قاتل اهلى" اختصاص داده شده است.

وى در ادامه اضافه کرد: درایام نوروز و فروردین مخاطبان سینمارو شاید چندین مرتبه به سینما بروند ولى در فصل پائیز استقبال همان مخاطبان سینمارو هم با کاهش ٥٠ درصدى مواجه مى شود به عبارت دیگر تعداد سالن هاى سینما "قاتل اهلى" در حال حاضر یک چهارم شده و هم با کاهش مخاطبان سینما در این مقطع از ایام سال مواجه هستیم.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه متاسفانه همایون اسعدیان رئیس کنونى شوراى صنفى نمایش و ایضا رئیس گذشته همین شورا فیلم هاى خودشان را در ایام نوروز اکران کردند،خاطرنشان کرد: به نظرم وزارت ارشاد و گروه هاى نظارتى باید براى این مسئله یک فکر اساسى بکند، باید با مدیرانى که از موقعیت خودشان سواستفاده مى کنند،برخورد شود،اگر برخورد نشود فساد همیشگى مى شود و هر مدیرى از موقعیت و مسئولیت واگذار شده به خود سواستفاده خواهد کرد.

وى همچنین در ارتباط با عدم نمایش "قاتل اهلى" در سینما فرهنگ، بیان کرد: "بهتر است این سوال را از مسئولان و مدیر این سینما بپرسید." که تلاش خبرنگار برنا براى گفتگو و طرح این سوال از مدیریت سینما فرهنگ بی نتیجه ماند.

مسعود کیمیایى کارگردان "قاتل اهلى" در روزهاى گذشته با انتقاد از خوانندگى امیرعباس گلاب در این فیلم گفته بود که صداى این خواننده صداى معترض نیست و مخاطبان این خواننده طبقه دیگرى هستند که قوچانى در ارتباط با انتخاب این خواننده با اعلام اینکه گروه موسیقى را انتخاب کرده بودیم که کارهاى موسیقى را انجام بدهند، به یک باره گفت: "این سوال را بعدا جواب خواهم داد" و بدون خداحافظى گفتگو را نیمه تمام باقى گذاشت.

گفتنی است، در «قاتل اهلی» پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، پرویز پورحسینی، حمید رضا آذرنگ، هستی محمایی، رضا رشیدپور، لعیا زنگنه و پولاد کیمیایی ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم هم اکنون در سینماهای تهران و شهرستان ها روی پرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حاج اقا  دکتر جلال سروش (پرویز پرستویی) کارآفرین موفق بخش خصوصی تصمیم به افشای خیانت‌های شرکت پیسارو که مافیای قدرت و ثروت است، می گیرد. سیاوش مطلق (امیر جدیدی) و احمد کیا (حمیدرضا آذرنگ) ، فرزند خواندههای سروش هستند و سیاوش نه فقط مورد اعتمادترین فرد نزد سروش بلکه دلبسته  مهتاب (پگاه آهنگرانی) دختر او هم هست اما مهتاب رابطه‌ای عاطفی با بهمن (پولا کیمیایی) خواننده پاپ دارد. تعطیلی کنسرت‌ها، دامنه اختلافات اقتصادی سروش و شرکت  پیسارو تاوانی دارد که نه فقط اطرافیانش بلکه همه مردم  باید آن را بپردازند و ...»  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز