شاعران و نویسنده‌های معاصر در قاب سیاه و سفید

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۶:۲۱:۲۴
کد خبر: ۶۵۰۰۸۷
شاعران و نویسنده‌های معاصر در قاب سیاه و سفید
یک عکاس و مستندساز دست به مستندنگاری از شاعران و نویسندگان معاصر ایران زده و حدود ۱۸ سال؛ با دوربین آنانوگ و به صورت سیاه و سفید از شاعران و نویسندگان عکاسی کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا فرامرزی نمایشگاه خود را با نام « سیاه و سپید»بر اساس این پروژه در گالری ثالث برگزار کرده است.

فرامرزی می‌گوید: تلاشم این بوده که در بخش جوان‌ترها چهره‌هایی را عکاسی کنم که به نظرم موقعیت‌شان تثبیت شده است؛ در مورد پیشکسوت‌ها هم، کسانی که بر ادبیات این سرزمین در حوزه شعر و نثر تاثیرگذار بوده‌اند، عکاسی شده‌اند. من چند بار برای عکاسی از سیمین دانشور قرار گذاشته بودم، اما به دلایل بیماری او این قرارها به عکاسی منجر نشد. من همچنین در تلاش هستم محمدرضا شفیعی کدکنی را برای ادامi این پروژه راضی به عکاسی کنم.

او تاکید می‌کند که از حدود ۴۰ یا ۵۰ نفر دیگر برای تکمیل این پروژه در حال وقت‌گرفتن و هماهنگی است.

57609005

این هنرمند عکاس مجموعه‌های دیگری نیز در حوزه‌های هنری کار کرده که یکی دیگر از آن‌ها؛ «نقاشان» ایران نام دارد که شامل عکاسی از هنرمندان هنرهای تجسمی است. حمیدرضا فرامرزی پیش از این در ۷ نمایشگاه گروهی و ۴ نمایشگاه فردی حضور داشته است.

از این فرامرزی کتاب عکس «سایه‌های سپید» از سوی انتشارات نیکا با موضوع عکاسی از هنرمندان برجسته کشور در حوزه‌های مختلف در سال ۱۳۹۰ و «کلاغ‌ها عاشق نمی‌شوند» مجموعه عکس و شعر توسط نشر مشکی به تازگی منتشر شده است. همچنین مستند «درنگ آبی» درباره ابراهیم حقیقی و «پادشاه فصل‌ها» درباره اخوان ثالث از ساخته‌های مستند حمید فرامرزی است؛ وی همکنون مستند «مشکی اما سفید» درباره ساعد مشکی را در مرحله تولید دارد. فرامرزی تجربه‌هایی هم در عکاسی مطبوعات دارد.

نمایشگاه «سایه‌های سپید» تا ۲۹ آذر در گالری ثالث خیابان کریمخان بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ پذیرای علاقمندان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز