چاپ ۳۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در ایلام

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۲:۳۹:۳۲
کد خبر: ۶۶۲۸۵۸
چاپ ۳۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در ایلام
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام از چاپ ۳۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در ایلام، گفت: زنان نقش مهم و فعالی در دوران ۸ سال دفاع مقدس داشتند و امروز نیز می‌توانند در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسالت مهمی ایفا کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سرهنگ «محمدرضا شرف‌بیانی» با حضور در دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد این استان، اظهار کرد: موضوعات دفاع مقدس و پرداختن به آن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مربوط به همه دستگاه‌های و نهادهای فرهنگی بوده و یک وظیفه همگانی است .

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش محوری در راستای صیانت و نشر موضوعات دفاع مقدس دارد، افزود: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، این بنیاد مرجع فعالیت‌های مربوط به حوزه دفاع مقدس است و به همین خاطر نقش محوری در این زمینه دارد .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام یادآور شد: به ‌تازگی نیز مدیریت واحد خواهران در این بنیاد راه‌اندازی و فعال ‌شده که در تلاشیم از توان و ظرفیت زنان نیز در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود، همچنان که زنان در طول 8 سال دفاع مقدس نقش به سزایی داشتند .

شرف‌بیانی با اشاره به راه‌اندازی شورای راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس، یادآور شد: بخش عظیمی از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را بانوان و خواهران تشکیل می‌دهند که این زمینه وجود دارد که همکاری‌ها و تعامل مشترکی در اجرای برنامه‌هایی ویژه خواهران به همت این دو نهاد برگزار شود .

وی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به حضور جوانان در این پایگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس دارند و این آمادگی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس وجود دارد که از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این فعالیت‌ها در کانون‌های مساجد تقویت شود .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: تلاش شده که فعالیت‌های محله محور در سطح مناطق مختلف برگزار شود و در این راستا نیز با تعامل و همکاری کانون‌های مساجد نیز فعالیت‌های مشترکی اجرا شود .

شرف‌بیانی یادآور شد: هم‌زمان با ایام فاطمیه و همچنین ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز برنامه‌های در سطح استان برگزار می‌شود که لازم است این برنامه‌ها به‌صورت متمرکز و در یک برنامه مشترک با سیار نهادهای فرهنگی برگزار شود که تأثیرپذیری لازم را داشته باشد .

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 22 عنوان کتاب در موضوعات دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان چاپ‌شده است، یادآور شد: امسال نیز چاپ 30 عنوان کتاب نیز پیش‌بینی ‌شده است که 7 عنوان چاپ و 20 عنوان زیر چاپ قرار دارد و 3 عنوان نیز با موضوعات کودک و نوجوان، ایثار و شهادت و مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال چاپ خواهد شد .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام عنوان کرد: در این راستا 500 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس برای توزیع در بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اختیار کتابخانه‌های کانون‌های مساجد قرار خواهد گرفت .

در این نشست مقرر شد که با تعامل و هم‌فکری واحد خواهران کانون‌های مساجد ایلام و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام برنامه‌های مشترکی به ‌صورت تفاهم‌نامه اجرایی شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز