همایش «خبر خوب، رسانه مسئول» برگزار شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۹:۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۳۶۷۳
همایش «خبر خوب، رسانه مسئول» برگزار شد
همایش «خبر خوب، رسانه مسئول» 26 دی ماه امسال در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ همایش «خبر خوب، رسانه مسئول» با حضور چهره‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جمله عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق سازمان صداوسیما، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی(ره)، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، سرهنگ خسروی رییس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی کشور، سرهنگ عبدی مدیرکل مطالعات و تحقیقات اجتماعی ناجا، محمدعلی محمدیان (معلم فداکار مریوانی)، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی 26 دی ماه امسال در حوزه هنری برگزار شد.

خبرخوب باید سازندگی داشته باشد
در این همایش عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق صداو سیما با بیان اینکه مهارت و توانایی خبرنگار منجر به تولید «خبرخوب» می‌شود اظهار داشت: جامعه نیاز به آگاهی، اطلاعات، تحریک شدن و انگیزه دارد. قرار نیست فقط با یک خبر خوب حال بخشی از جامعه خوب شود بلکه باید نیازهای مخاطب را سنجیده و مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: خبر نباید دروغ باشد بلکه باید صحت داشته باشد امروز بعضی از رسانه‌ها به دلیل اینکه از سایر رسانه ها عقب نیفتند به انتشار خبرهای دروغ و کذب روی می آورند.
ضرغامی با اشاره به اینکه باید برای خبر خوب شاخص‌هایی اقتباس کرد گفت: در خبر باید مشخص شود که منظور چیست وگرنه خبر به یک کارفرمایشی تبدیل می شود و نمی‌توان از آن توقع عملیاتی شدن داشت و شاید قابل ارزیابی نباشد.
عضو شورای عالی فضای مجازی با اعتقاد به اینکه در فضای رسانه‌ای باید دارای طرح و برنامه جدید باشد افزود: خبری صادقانه و صحیح است که جامعیت داشته و در عین حال سازنده باشد و به‌ جای استفاده از واژه‌های مخرب از واژه سازندگی استفاده کنیم.
رئیس اسبق سازمان صداوسیما با تأکید براینکه خبر خوب باید سازنده باشد عنوان کرد: اگر توسط رسانه‌ها دائم خبرهای نا امیدکننده منتشر شود مردم ناامید شده و انگیزه‌ها از بین خواهد رفت. چشم‌ها در حال حاضر به فضای مجازی دوخته شده و رسانه ها می‌توانند از آن استفاده لازم را ببرند.

9dfed224-6ebc-46f0-8c80-f074b2f97fd7


رسانه ها در تولید خبر صداقت داشته باشند
سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با بیان اینکه رسانه ها باید در تولید اخبار صداقت داشته باشند اظهار داشت: با رعایت صداقت در انتشار خبر باید الگوی دیگران باشیم و نباید خبر نادرست پخش شود.
فتاح با اعتقاد به اینکه به اینکه انتشار آمار اشتباه بلای کشور است و معلوم نیست این آمارهایی که ذهن مردم را خراب می‌کند چطور به وجود می آید و با چه منطقی این آمارسازی‌ها می‌شود گفت: خبرنگاران باید الگوی صداقت باشند و در دنیا الگوسازی کنند و نشان دهند رسانه‌ کشور بر محور فضیلت و اخلاق رفتار می‌کند.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه بخشی از مردم کشور در فقر و زحمت هستند و باید مردمداری و به آنها رسیدگی شود افزود: انتظار می رود رسانه‌ها طرفداران محرومان باشند نه اینکه فقط از سیاست بگویند چرا که آرمانگرایی در حمایت از محرومان، یتیمان و نیازمندان است و صحبت های درباره سیاست به زلزله‌زده ها کمکی نمی‌کند.
فتاح پیشنهاد داد: رسانه‌ها گفتمانی برای دفاع از محرومان تشکیل دهند و سیستمی ایجاد شود که خود آنها هم نقد شوند.

تقدیر از خالقان و تولیدکنندگان خبر خوب
در این مراسم ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی مدیرعامل اسبق خبرگزاری فارس، عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان از خالقان و تولیدکنندگان خبر خوب تقدیر کردند.

تقدیر از خبرنگاران
در این همایش عطیه همتی خبرنگار خبرگزاری مهر، مجید خسرو انجام کاریکاتوریست،‌ علیرضا وهاب‌زاده خبرنگار خبرگزاری فارس، نوید برهان زهی شهروند خبرنگار، سیدمحسن میرشمسی خبرنگار خبرگزاری تسنیم، محمدرصا باقری مجری شبکه افق و مریم عابدینی خبرنگار خبرگزاری فارس، در بخش خبرنگاران تقدیر شدند.
در این مراسم همچنین از محمدرضا حافظی، حجت‌الاسلام کمیل نظافتی، جلال ملکی، حجت‌الاسلام احسان رنجبر عیسی‌آبادی، حمید استیلی، محمدعلی محمدیان، حجت‌الاسلام سیدحسن منتظرین به‌عنوان خالقان اثر خوب تقدیر به عمل آمد.
در بخش پایانی این مراسم از تمبر یادبود خبر بود رونمایی شد و خالقان خبر خوب که در این مراسم تقدیر شدند به‌عنوان یادبود بر روی این تمبر یادگاری نوشتند.
گفتنی است حجت‌الاسلام احسان رنجبر عیسی‌آبادی بعد از دریافت لوح تقدیر خود در این مراسم از عمل ثواب و تلاش های خیرخواهانه محسن چاوشی هنرمند عرصه موسیقی کشور به عنوان مسبب نجات یافتن جان یک انسان از چوبه دار که صبح امروز رخ داد یاد کرد.

خبرنگار: سها راستاد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز