عباسلو مطرح کرد

روند شعر امروز امیدبخش است

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۰:۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۶۴۳۵۵
روند شعر امروز امیدبخش است
یک شاعر گفت: روند شعر امروز امیدبخش است. زمانی امیدی به این نداشتم که شعر فارسی از حالت مردانه در بیاید ولی امروز بانوان شاعر خوبی داریم.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه تلویزیونی شابک با حضور مژگان عباسلو شاعر از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

عباسلو ابتدای این برنامه درباره لزوم تحصیلات آکادمیک برای شاعر شدن گفت: برای شاعران شدن حتما نباید تحصیلات ادبیات داشت و دانشکده ادبیات لزوما شاعر و نویسنده تربیت نمی کند هرچند که شاعران و نویسندگان خوبی ازآن خارج شده اند.

وی افزود: من پنج مجموعه شعر دارم با نام های «مثل آوازهای عاشق تو»، «شاید مرا دوباره به خاطر بیاوری» که یکی از این دو مجموعه برنده جایزه بانوی فرهنگ و دیگری برنده جایزه دوسالانه پروین اعتصامی شد، «از سیب ها بپرس» و «هم قفسان» و دیگری با نام «از لب برکه ها» که جایزه عباس یمینی شریف و نشان ماهی سیاه کوچولو را از آن خود کرده است.

این شاعر گفت: خانم پانته آ صفایی کتابی دارند به نام «خوش به حال آهوها» که یکی از بهترین هاست در میان شاعران خانم و امپراتور غزل عاشقانه فاضل نظری است که تمام کتاب هاشان عالی است.

عباس لو با اشاره به روند شعر امروز گفت: روند شعر امروز امیدبخش است. زمانی امیدی به این نداشتم که شعر فارسی از حالت مردانه در بیاید و خانم ها بتوانند در این زمینه خود را نشان بدهند اما در سال های اخیر شاعران خانم بسیار خوبی داشته ایم که توانسته اند شعر عفیف زنانه را بسیار زیبا بگویند و امید زیادی دارم که شعر خانمها پیشرفت کند و پروین اعتصامی های بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به آروزی کتابی خود گفت:  آرزو می کنم روزی در سبد خانوار هر خانواده ایرانی یک کتاب هم گنجانده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز