ایجاد بانک قصه راهکاری برای حمایت از قصه‌گویی

۱۳۹۶/۱۰/۲۹ - ۱۱:۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۶۴۶۱۶
ایجاد بانک قصه راهکاری برای حمایت از قصه‌گویی
ایجاد «بانک قصه» می‌تواند در راستای حمایت و توسعه‌ی قصه‌گویی موثر باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «انتظار شیرین» داستان کرامات امام رضا(ع) در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری از سوی نعیمه بیدمشکی روایت می‌شود.

نعیمه بیدمشکی قصه‌گوی کانون استان یزد درباره‌ی ویژگی‌های اثر خود گفت: «از ویژگی‌های قابل توجه قصه این است که ریشه در فطرت پاک کودک دارد. این قصه با زبانی احساس برانگیز و ترسیم‌گر با مخاطبان خویش سخن می‌‌گوید. روایتی است ملموس و واقعی از دوران کودکی که می‌توان این خصوصیت را از شاخصه‌های اثربخش این قصه دانست.»

این قصه‌گو ادامه داد: «این قصه نه تنها برای کودکان جذاب است، بلکه بزرگ‌سالان نیز با شخصیت اصلی قصه هم‌ذات‌پنداری می‌کنند. در این قصه کرامات امام رضا(ع) را در کنار شفا دادن‌ها و مهربانی با حیوانات می‌بینیم.»

روایت‌گر «انتظار شیرین» در پاسخ به این سوال که قصه‌گویان نیازمند چه حمایت‌هایی در بحث آموزش یا امکانات‌اند، عنوان کرد: «چگونگی انتخاب قصه یکی از موارد غیرقابل انکار در امر لذت‌بخش قصه‌گویی است. به همین دلیل لازم است که قصه‌گویان بدانند چه نوع قصه‌ای را به چه شیوه‌ای انتخاب کنند، آن‌چنان که می‌بینیم قصه‌هایی که ملموس‌تر است چگونه بر جان خواننده اثر می‌کند. در همین راستا ایجاد بانک قصه را می‌توان یکی از راه‌کارهای مناسب برای قصه‌گویان دانست.»

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز 2 بهمن 1396 کار خود را در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب تهران آغاز می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز