گزارش برنا از نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر؛

داروغه زاده: هیات انتخاب امسال به طور مستقل عمل کردند

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۰:۳۷:۲۳
کد خبر: ۶۷۰۰۱۱
داروغه زاده: هیات انتخاب امسال به طور مستقل عمل کردند
نشست خبری سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر صبح امروز با حضور ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی در پردیس سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما خبرگزاری برنا؛ جشنواره فیلم ابراهیم داروغه زاده در ابتدای این نشست عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر  دارای دو بخش اصلی است که یک بخش شامل بخش رقابتی اهدای جوایز است و بخش دوم جشن سینمای ایران در ایام مبارک دهه فجر است و امسال سعی کردیم که هر دو بخش باشکوه برگزار شود.

 وی ادامه داد: ما در بخش رقابتی پیش از اعلام آیین‌نامه پیشنهاداتی داشتیم یکی از آن ها حذف سیمرغ های بخش فنی بود که شورای سیاست گذاری جشنواره با آن مخالفت کردند. ما امسال در بخش رقابت اصلی سعی بر تغییرات حداقلی داشتیم و تغییرات کوچکی ایجاد کردیم  که یکی از آن‌ها کم کردن تعداد فیلم‌های بخش مسابقه بود.

 

دبیر جشنواره سی و ششم فیلم فجر گفت: یکی از مشکلات سال‌های گذشته تعداد بالای فیلم‌های بخش مسابقه بود که در داوری ها تاثیرگذار بود و امسال به این دلیل، تعداد آثار، کاهش یافت.تغییر دیگر بخش فیلم کوتاه داستانی بود که امسال پس از مشورت با متولیان فیلم کوتاه به سیمرغ های جشنواره اضافه شد. همچنین هیات داوران یک فیلم کوتاه را به عنوان فیلم برتر داستان انتخاب خواهند کرد.

 

 داروغه زاده با بیان این مطلب که باید تفاوتی بین جشنواره فجر و سینماحقیقت ایجاد می کردیم درباره فیلم های مستند گفت: دو فیلم داستانی مستند را امسال اکران خواهیم کرد و مورد داوری قرار خواهیم داد. ما در بخش مستند خیلی پیشرفت کردیم و این دو فیلم مستند از بسیاری فیلم های داستانی جذاب تر و حرفه ای تر هستند. ضمن اینکه امسال برای نخستین بار فیلم انیمیشن را در بخش رقابتی نمایش خواهیم داد.سیمرغ فیلم‌های اول و سیمرغ هنر تجربه دیگر سیمرغ های امسال هستند.

 او گفت: هیات انتخاب امسال به طور مستقل عمل کردند و بلافاصله انتخاب هایشان را به اصحاب رسانه اعلام کرد. امیدواریم تا پایان جشنواره حق هیچ فیلمی پایمال نشود.

 داروغه زاده در پایان توضیح داد: فکر می کنم سینمای ما مدیون انقلاب است و باید ادای دین کند. امسال به غیر از تهران در 31 استان شور و حال جشنواره سینمایی برقرار شده است..‌. همچنین برای مدارس در تمامی مقاطع به طور رایگان نمایش فیلم های کودک و نوجوان در سانس صبح خواهیم داشت. روز اول اکران در استان ها با حضور عوامل فیلم ها انجام خواهد شد و سعی مان بر این است که یک جشن سینمایی را در سطح کشور پرشورتر از سال‌های گذشته داشته باشیم. ضمن اینکه اهالی رسانه بدانند که هنرمندان به پردیس ملت می آیند و با آنها به تماشای فیلم می نشینند اصحاب رسانه نگران این موضوع نباشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز