روی آنتن می رود؛

«قدرت نمایی مطبوعات» در هیسپان

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۱:۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۷۹۳۱۸
«قدرت نمایی مطبوعات» در هیسپان
مستند «برنامه ای در باب: روزنامه نگاری جمعی» که به تازگی آماده پخش از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان شده به بررسی قدرت رسانه ها در تصویرسازی و تحریف حقایق و واقعیت های موجود به عموم مردم می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستند «روزنامه نگاری جمعی» تولید سال 2017 سعی دارد به قدرت رسانه ها و مطبوعات در ارائه اطلاعات و واقعیت های دلخواه خود به مردم اشاره کند.

کارگردان این مستند با نگاهی کارشناسانه تلاش دارد تا در این مستند به این سوالات پاسخ دهد که چگونه رسانه های جمعی کنترل اطلاعات را به دست می گیرند؟ و اینکه چگونه این اطلاعات به بستری غیرواقعی از داده تبدیل می شود. محور اصلی این مستند، تحلیلی انتقادی در رابطه با نقش رسانه ها در تفسیر واقعیت ها و  بازسازی رخدادهاست.

«مارسلو سانچز» تهیه کننده مستند «روزنامه نگاری جمعی» که آن را در ایالات متحده تولید کرده از طریق مصاحبه با کارشناسان ارتباطات، به بررسی اثراتی که دست کاری رسانه ای بر روی اذهان عمومی دارد، پرداخته است. کارشناسان به این نکته اشاره داشته اند که در ایالات متحده با وجود ادعای آزادی بیان شاهد تحریفات رسانه ای زیادی هستیم.

مستند «روزنامه نگاری جمعی» محصول سال 2017 و به تهیه کنندگی مارسلو سانچز در مدت زمان 25 دقیقه، روز پنج شنبه ساعت 7:30 به آنتن هیسپان تی وی می رسد و در ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه