توسط نشر مروارید روانه بازار شد؛

انتشار کتاب‌های شعر، داستان و نمایشنامه

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۳:۴۴:۴۵
کد خبر: ۶۷۹۴۸۹
انتشار کتاب‌های شعر، داستان و نمایشنامه
مجموعه شعر «کارگران مشغول بیکاری‌اند»، «زیبارویان جهان همه همسایه‌ تواَند»، مجموعه داستان کوتاه «کلاغ‌ها شلیته پوشیده‌اند» و نمایشنامه «چگونه مجرد را متأهل کرد» به تازگی روانه بازار کتاب شده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجموعه شعر «کارگران مشغول بیکاری‌اند» سروده شهرام پارسا مطلق در ۱۰۶ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان در نشر مروارید منتشر شده است.

شهرام پارسا مطلق، شاعر، روزنامه‌نگار و پژوهشگر، متولد ۱۳۵۵ در جیرفت است. او از اواسط دهه ۷۰ سرودن شعر آزاد و روزنامه‌نگاری را به صورت جدی آغاز کرد. «روشنایی نمناک یک کبریت» و «اسکیزوکلمات» دیگر مجموعه شعرهای او هستند.

شعر پشت جلد کتاب:

مست می‌شود

هوا

وقتی از ریه‌های تو برمی‌گردد

نفس که می‌کشی

درختان

تلوتلو می‌خورند

57641905

همچنین مجموعه شعر «زیبارویان جهان همه همسایه تواَند» از قَباد جَلی‌زاده (شاعر کرد) با ترجمه رضا کریم‌مجاور در ۱۳۸ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

قباد جلی‌زاده متولد سال ۱۹۵۳ در شهر کویه اقلیم کردستان است. او دارای دانشنامه حقوق قضایی از دانشگاه بغداد است. جلی‌زاده در سال ۲۰۰۴ مقام نخست جشنواره شعر وزارت فرهنگ کردستان عراق را کسب کرد و در سال ۲۰۰ نیز لقب «شاعر سال» در جشنواره «گلاویژ» به او داده شده است.

شعری که در پشت جلد کتاب آمده است:

من و تو

در قایقی کوچک

با دستانی کوچک

به هم هدیه دادیم

زمین و دریا و خوشه‌های گندم و پروانه

به تو رسید

ماه و خورشید و باران و ستاره به من

دیگر ابرقدرت‌ها

بیهوده با هم می‌جنگند

وقتی که ما

تمام دنیا را در میان خود تقسیم کرده‌ایم!

57641906

دیگر کتاب منتشرشده در نشر مروارید، مجموعه داستان کوتاه «کلاغ‌ها شلیته پوشیده‌اند»  نوشته  تورج رهنما است که در ۱۵۲ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و بهای ۱۴۵۰۰ تومان راهی بازار شده است.

در پیش‌گفتار کتاب به قلم نویسنده آمده است: مجموعه حاضر شامل 3 نوع داستان است: داستان‌های طنزآمیز، داستان‌های تأمل‌انگیز و داستان‌های تخیلی (غیرواقعی).

آنچه در این داستان‌ها احتمالا نظر را جلب می‌کند، نوع نگاه نویسنده است به واقعیت‌های عینی و ذهنی پیرامونش.

نکته دیگر: کوشیده‌ام حجم داستان‌ها زیاد نباشد. فکر می‌کنم در روزگار شتاب‌زده ما دیگر نمی‌توان مانند شهرزاد قصه‌گو به تفصیل سخن گفت. بنابر این در نوشتن این متن‌ها تا حد ممکن به بیان جزئیات نپرداخته‌ام و تنها موضوع را مورد توجه قرار داده‌ام.

همچنین در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: در شهر کلاغ‌ها شلیته پوشیده‌اند. سارها فینه بر سر دارند و زاغچه‌ها، لباده بر تن.

در شهر سروها با عصا راه می‌روند و بیدهای مجنون خمیده و خاموش.

 در شهر همگان نقاب بر چهره دارند، اما مردی نیز هست بی‌صورتک.

ناگهان از میان جمع فریاد دلقکی گوژپشت: «نادان! به چه زُل زده‌ای؟ برخیز! باید چهره‌ات را تغییر دهی، باید به هیئت دیگران درآیی!

اما مرد می‌غُرد: «نه، نمی‌توانم، نمی‌توانم: صورتک من چهره من است. جهان مسخ‌شده ارزانی شما باد!»

57641904

همچنین نمایشنامه «چگونه مجرد را متأهل کرد» نوشته کارینه خودیکیان با ترجمه آندرانیک خچومیان در ۹۹ صفحه با شمارگان ۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان در نشر یاد شده منتشر شده است.

آندرانیک خچومیان نویسنده، مترجم، کارگردان تئاتر و مدیر تولید سینما است. تا کنون آثار زیادی در حوزه داستان و نمایش‌نامه از زبان ارمنی به فارسی و بیش از ۳۰ نمایشنامه از نمایش‌نامه‌نویسان بزرگ جهان را ترجمه کرده است.

در پشت جلد کتاب بخشی از نمایش‌نامه آمده است:

ماری     خبر جدید نیست. من دارم ازدواج می‌کنم

آنا          این خبر جدید نیست؟

ماری      وقتی برای بار چندم ازدواج  می‌کنی جدید محسوب نمی‌شه، بلکه روند طبیعی رو به رشد اتفاقاته.

آنا          این دفعه کیه؟

ماری      شوهر دومم.

آنا         حالا که پنجمی می‌شه نه؟

ماری     چرا پنجمی؟ اون جایگاه دوم خودش را حفظ می‌کنه.

57641903

نظر شما
پرونده ویژه