معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور:

برای داشتن جامعه قرآنی باید مفاهیم قرآن را به جوانان ارائه بدهیم

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۲۱:۲۰:۰۶
کد خبر: ۷۰۰۴۰۴
برای داشتن جامعه قرآنی باید مفاهیم قرآن را به جوانان ارائه بدهیم
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید مفاهیم قرآن را برای همگان و به‌ویژه نسل جوان عرضه کنیم، گفت: قرآن باید به زبان روز و متناسب با نیازهای مردم به ویژه برای نسل جوان در جامعه بیان شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار عصر دوشنبه با حضور در رقابت‌های مسابقات قرآنی بانوان با تبریک ایام شعبان اظهار کرد: ما اگر می‌خواهیم جامعه قرآنی داشته باشیم باید مفاهیم قرآن را از سنین پایین آغاز کرده و آن را به نسل جوان ارائه بدهیم چراکه نسل جوان در جست‌وجوی حقیقت است و آمادگی دارد راه‌های نرفته را برای کشف حقیقت طی کند. ما اگر نتوانیم مفاهیم قرآن را به عنوان تنها منبع هدایت با زبان و ادبیات قابل درک و فهم برای جوانان عرضه کنیم نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام دچار مشکل می‌شویم. از این رو باید قرآن را به زبان روز و متناسب با نیازهای مردم و به ویژه نسل جوان در جامعه مطرح کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی لازمه رسیدن به آرمان‌هایی است که مدنظر داریم، خاطرنشان کرد: لازمه جهاد فرهنگی گفت‌وگو درباره مباحث قرآنی و تبیین مفاهیم نورانی وحی است. ما باید به نسل جوان اجازه پرسش و تفکر بدهیم و صرفاً نصیحت کردن نمی‌تواند راه را به آنها نشان بدهد. ما گاهی به اشتباه می‌گوییم جوان حق پرسش درباره مقدسات دینی را ندارد اما به این امر توجه نمی‌کنیم که این پرسش‌ها چگونه روح این جوانان را آزار می‌دهد. باید فضاهای دینی و مذهبی ما برای شنیدن و پاسخ دادن به امور دینی جوانان آماده باشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نسل جوان را با خود همراه کنیم آن هم در ۴۰ سالگی بلوغ انقلاب باید مفاهیم قرآنی را در جامعه پیاده کنیم، یادآور شد: این امر بارها مورد تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است. دوران دفاع مقدس برای نسل ما حجت بود اما برای نسل‌های بعدی که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و فقط شنیده‌اند یا فیلم‌هایش را دیده‌اند مسئولیت ما در انتقال تجربه معنوی و مفاهیم عظیم قرآنی سنگین‌تر است و باید به سوالات نسل جوان پاسخ بدهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز