مدیر شبکه مستند خبر داد:

دور دوم جشنواره تلویزیونی مستند در تابستان ۹۷

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۱۸:۵۰:۲۵
کد خبر: ۷۰۴۰۴۶
دور دوم جشنواره تلویزیونی مستند در تابستان ۹۷
کریم غفوری، مدیر شبکه مستند در نشست خبری امروز 15 اردیبهشت ماه به بیان جزئیات برگزاری دور دوم جشنواره تلویزیونی مستند در تابستان ۹۷ پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مدیر شبکه مستند در خصوص دور دوم جشنواره تلویزیونی مستند گفت: این فصل با تغییراتی در تابستان ۹۷ برگزار خواهد شد جشنواره در یک فصل برگزار شده و تعداد آثار منتخب را افزایش خواهیم داد.

در ابتدای این نشست کریم غفوری مدیر شبکه مستند اظهار داشت: جشنواره تلویزیونی مستند در سال ۹۶ با دو هدف گذاری اصلی در ۴ فصل برگزار شد. اولین هدف گذاری، شناسایی و حمایت از مستندسازانی بود که تا قبل از آن بستری برای دیده شدن آثارشان نداشتند و این جشنواره مهمترین بستر برای دیدن آثار مستند، تلویزیون است و اگر اثری در تلویزیون به نمایش دربیاید می‌تواند در سطح وسیعی دیده شده و پیام آن به مخاطبان برسد.

وی ادامه داد: جشنواره تلویزیونی مستند به عنوان هدف اول خود کمک به دیدن شدن آثار خود را قرار داد و در این بستر خیلی از مستندسازانی که قبلا فرصت ارائه آثار نداشتند، آثارشان ارائه شد و مورد قضاوت مردم قرار گرفت.

وی افزود: هدف‌گذاری دوم مربوط به تعامل بین مخاطبین شبکه و شبکه مستند بود که در چارچوب آرای مردم که مخاطبین به آثار می‌دادند، این تعامل به وجود آمد.

غفوری اضافه کرد: در جریان اولین جشنواره تلویزیونی مستند، ۹۱۶ اثر در سامانه جشنواره ثبت نام کردند و ۶۴۸ اثر به دبیرخانه آن رسید که مورد بازبینی قرار گرفت. از این تعداد ۱۷۹ اثر در ۳ بخش کوتاه، نیمه‌بلند و بلند به جشنواره تلویزیونی مستند راه یافت.

وی ادامه داد: این آثار در قالب ۱۲۰ باکس تلویزیونی در چهار فصل به نمایش درآمدند و در هر فصل دو اثر توسط هیأت داوری جشنواره و آرای مردمی به عنوان برگزیده انتخاب شدند. بنابراین در هر فصل، با ۶ اثر منتخب در چهار فصل از جشنواره ۲۴ اثر برگزیده شد. در این اختتامیه فصل چهارم ۶ اثر برگزیده این فصل نیز معرفی خواهد شد.

غفوری به روند صعودی آرای مردمی در طول چهار فصل اشاره کرد و گفت: نکته مهم در طول برگزاری این چهار فصل روند صعودی آرای مردمی بود و در هر فصل نسبت به فصل گذشته شاهد افزایش آرای مخاطبین بودیم.

مدیر شبکه مستند به تشریح نحوه برگزاری دوره دوم جشنواره تلویزیونی مستند پرداخت و گفت: دوره دوم این جشنواره با تغییراتی در سال ۹۷ برگزار خواهد شد. از جمله این تغییرات این است که جشنوراه در یک فصل برگزار خواهد شد و تعداد آثار منتخب آن فصل افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: فراخوان این جشنواره آماده شده است و امکان ارسال آثار مهیا است و مستندسازان می‌توانند آثار خود را ارسال نمایند. فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند طبق برنامه زمانبندی در تابستان ۹۷ برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست محمد میرتیموری، دبیر جشنواره تلویزیون مستند صحبت کرد و گفت: فصل چهارم این جشنواره از ۲۳ دی ماه ۹۶ تا ۲۸ اسفندماه به روی آنتن شبکه مستند رفت. در این فصل ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در نظرسنجی جشنواره شرکت کردند و بنابر احتساب فصل گذشته مجموع آرای مخاطبین به ۲۳۸ هزار و ۳۱۱ نفر رسید. نکته مهم در این نظرسنجی روند صعودی فصل به فصل این نظرسنجی بود.

وی اضافه کرد: از میان ۱۷۹ اثری که در چهار فصل جشنواره به روی آنتن شبکه مستند رفت، ۷۲ اثر (۴۰ درصد) آثار تهرانی‌ها بود و ۱۰۷ اثر (۶۰ درصد) از فیلم‌سازان شهرستانی بودند و از این جهت شاهد اتفاق بزرگی هستیم. امیدواریم در دوره دوم جشنواره نیز فیلم‌سازان با استعداد شهرستانی را به بدنه سینمای مستند کشور اضافه کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز