در شبکه آموزش ببینید؛

"به‌لیمو" با فرمول سلامتی

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۲:۲۴:۵۸
کد خبر: ۷۱۱۱۲۶
به‌لیمو با فرمول سلامتی
شبکه آموزش با برنامه «به‌لیمو»، به صورت تخصصی از طب سنتی و گیاهان دارویی صحبت می‌کند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نخستین قسمت برنامه آموزشی فرهنگی به‌لیمو، با موضوع طب سنّتی و گیاهان دارویی، ششم خرداد از شبکه آموزش پخش می‌شود.

یک لحظه چشمانتان را ببنید و به گذشته برگردید! به روزهایی که  تعطیلات آخر هفته، خانه مادربزرگ پاتوق عموها و دایی‌ها و خاله‌ها بود. روزهایی که وقتی کابینت مادربزرگ را به قصد پیدا کردن چیبس و پفک باز می‌کردی، خبری از خوراکی نبود اما بوی سبزی‌های خشک شده و گیاهان دارویی مشامت را نوازش می‌داد... سال‌ها از آن روزها گذشته و حالا گیاهان دارویی نه فقط در خانه پدربزرگ مادربزرگ‌ها، بلکه در هر خانه‌ای پیدا می‌شود.

فراگیر شدن تب گیاهان دارویی و طب سنتی، دکان سودآوری برای بعضی‌ها باز کرده تا برای هر دردی نسخه‌ای بپیچند و بگویند: این را ببر، دم کن و روزی یک فنجان بخور، خوب می‌شوی... اما چقدر به  گیاهان دارویی و طب سنتی اطمینان دارید؟ اصلا تا به حال اسم متخصص یا پزشک گیاهان دارویی و طب سنتی به گوشتان خورده؟

برنامه آموزشی و فرهنگی «به‌لیمو» از ششم خرداد، به تهیه‌کنندگی سهیل سلیمانی و اجرای نسیم خوشنودی، موضوع طب سنتی و گیاهان دارویی را به صورت تخصصی، معرفی می‌کند. هدف اصلی این برنامه معرفی راهکارهایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان از طب سنتی و گیاهان دارویی، به عنوان طب کمکی استفاده کرد.

در این برنامه 30 دقیقه‌ای که روزهای یکشنبه و سه‌شنبه و پنچ‌شنبه ساعت 9 صبح از شبکه آموزش پخش می‌شود، آیتم‌های گوناگونی گنجانده شده است.

هر برنامه یک مهمان دارد. مهمانی که یا پزشک متخصص طب سنتی است یا متخصص علم تغذیه. هر برنامه به یک موضوع می‌پردازد. موضوعی که به دغدغه‌های روزانه و سلامتی مردم گره خورده و برای ببینده‌ها مهم است. موضوعاتی چون کبد چرب، زیبایی پوست ، قند خون و ...

در برنامه به‌لیمو، مجری برنامه، پس از گفت‌وگو با مهمان متخصص یا پزشک برنامه، سوال‌های ببیندگان را مطرح می‌کند تا درحقیقت بخشی از برنامه با موضوعات بینندگان پیش برود. از بخش‌های دیگر این برنامه می‌توان به معرفی گیاهان دارویی و خواص آن‌ها، مضرات استفاده از گیاهان داوریی اشاره کرد. به‌لیمو  بخشی طنز هم دارد.  بخشی که به اشتباهات رایجی می‌پردازد که این روزها توسط افراد غیر متخصص تجویز می‌شود یا از خود درمانی مردم نشات می گیرد.

به لیمو به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت 9 صبح از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز