بهاره رهنما در گفت‌و‌گو با برنا (قسمت اول)؛

تلویزیون مثل گذشته مخاطب ندارد/ وقت نکردم تلویزیون ببینم!/ ماهواره مخاطب تلویزیون را ربوده است

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۲۰۴۶
تلویزیون مثل گذشته مخاطب ندارد/ وقت نکردم تلویزیون ببینم!/ ماهواره مخاطب تلویزیون را ربوده است
بهاره رهنما در گفت‌و‌گو با گروه فرهنگ و هنر برنا از فعالیت های تئاتر خود و همچنین دلیل کمتر کار کردن در سینما و تلویزیون گفت. البته او معتقد است در حوزه تصویر کم کار نیست، بلکه مانند سباق پر کار نیست و آن هم انتخاب خودش است که این روزها تئاتر را انتخاب کرده است.

بهاره رهنما، بازیگر شناخته شده ای است که این روزها بیشتر در تئاتر فعال است و او را کمتر بر پرده سینما یا صفحه تلویزیون می بینیم. او به تازگی از سوی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، سفیر «پویش ارمغان ۳» شد، که برای آزادی زنان جرائم غیر عمد از زندان فعالیت می کنند. با بهاره رهنما به گفت و گو نشستیم، از او درباره فعالیت های هنریش پرسیدیم. در ادامه بخشی از گفت و گو با این بازیگر  سینما، تلویزیون و تئاتر را می خوانید.

آیا تئاتر باعث شده است از فضای سینما و تلویزیون فاصله بگیرید؟

انتخاب من تئاتر بوده است، البته فاصله نگرفتم. من تقریبا هر سال یک سریال داشتم، الان هم یک سریال خیلی موفق دارم از آقای غفاری که در حال پخش است، ولی به هر حال آن پرکاری در سینما را نمی توانستم هم زمان با تئاتر حفظ کنم. تئاتر برای من خیلی مهم تر است و من خوشحالم در سال هایی تئاتر را انتخاب کردم که 15 سال پیش از آن کاملا آدم پرکار سینمای تجاری بودم. مشخصا این یک انتخاب شخصی بوده است تا اجبار باشد. البته هر سال یا گاهی اوقات هر یک سال در میان یک سریال در تلویزیون داشته ام.

سریال های ماه رمضان امسال را می بینید.

نه، وقت نمی کنم، کار خودم را هم هنوز وقت نکردم ببینم.

شما زمانی سریال «زیر زمین» را در ماه رمضان روی آنتن داشتید، به نظر شما مخاطبان تلویزیون در ماه رمضان کمتر نشده اند؟

مثل قدیم نیست. چون الان بحث ماهواره وجود دارد و سریال های ماهواره داستان های جذاب تری برای مردم دارد، طبیعی است که مردم آنها را می بینند. از طرفی هم کیفیت کار الان به نسبت چند سال پیش پایین تر آمده است. مثلا «زیر زمین» یا سریال های دیگر ماه رمضان خیلی کارهای موفقی بودند و دیگر آن موفقیت ها تکرار نشد.

از نظر شما دلیل اینکه موفقیت سریال های قدیم تلویزیون تکرار نشد چیست؟

وجود شبکه های خارجی ماهواره ای به مردم قدرت تشخیص می دهد. بخشی از آن به این دلیل است که مردم کار خوب را از بد تشخیص می دهند و همچنین مجبور نیستند همین چهار شبکه را تماشا کنند و مقایسه می کنند، نه فقط به لحاظ موضوعی و آزادی بصری، از لحاظ کیفیت ساخت هم کار مقایسه می شود.

خب الان «پایتخت 4» هم در حال بازپخش است و طبق برخی گزارش ها هم از بقیه سریال ها پر مخاطب تر است، این موضوع به این معنا نیست که همه برنامه های تلویزیون بد است و مخاطب ندارد. برخی سریال های موفق دیگر هم این را نشان می دهد، به نظر شما جدا از بحث ماهواره، اتفاق متفاوتی نیافتاده است.

فیلمنامه نویس خوب هم خیلی کمتر از قبل داریم. فیلمنامه نویسانی که قبلا می نوشتند به اندازه سابق فعال نیستند. خیلی ها جذب کارگردانی شدند، جذب تهیه کنندگی شدند.

ادامه دارد...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز