اکران مستند سینمایی به کارگردانی امید عبدالهی

سفر سهراب همزمان با تولد فیلمساز فقید ایران

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۹:۲۲:۱۹
کد خبر: ۷۱۶۶۰۴
سفر سهراب همزمان با تولد فیلمساز فقید ایران
همزمان با سالروز تولد ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث فیلمساز فقید ایران، مستند سینمایی «سفر سهراب» به تهیه کنندگی و کارگردانی امید عبدالهی روی پرده می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ همزمان با زادروز ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث فیلم‌ساز فقید ایران، مستند سینمایی «سفر سهراب» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می شود.

قرار است برای نخستین بار چهار اثر آلمانی زبان و شاخص این فیلم‌ساز به همراه فیلم «یک اتفاق ساده» در قالب هفته های فیلم در تهران و دیگر شهرهای کشور روی پرده برود.

مستند «سفر سهراب» پرتره ای درباره سهراب شهیدثالث به عنوان یکی از موثرترین آغازگران سینمای نوین ایران است که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و مهمترین مقاطع کار و زندگی این کارگردان، یعنی زمانی را که موفق به ساخت ۲ فیلم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی جان» شد به تصویر می کشد. نخستین نمایش رسمی این مستند در دهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» بوده است و از سوی هیات داوران این جشنواره به عنوان یکی از نامزدهای دریافت تندیس «هنر و تجربه» برای بهترین فیلم مستند معرفی شد.

آئین افتتاحیه فیلم «سفر سهراب» در تاریخ ۶ تیرماه، ساعت ۱۸ و در موزه سینما برپا می شود. در این مراسم جمعی از اهالی سینما و فرهنگ ایران درباره سینمای شهیدثالث صحبت می کنند و در ادامه عوامل مستند «سفر سهراب» درباره روند ساخته شدن این فیلم توضیح می دهند.

فیلم های بلند «درخت بید»، «آخرین تابستان گرابه»، «فرزند خوانده ویرانگر» و «هانس، جوانی از آلمان» چهار اثر آلمانی سهراب شهیدثالث هستند که قرار است با زیرنویس فارسی به نمایش گذاشته شوند.

امید عبدالهی علاوه بر کارگردانی، پژوهش و تدوین فیلم «سفر سهراب» را هم به عهده داشته است. دیگر عوامل این فیلم عبارتند از رضا تیموری: تصویربردار، مهدی احمدی: گوینده گفتار متن، حسن شبانکاره: طراحی و ترکیب صدا، امیر بیات: آهنگساز، میثم عباسی: دستیار کارگردان و مدیر تولید، لیلا قدرت الهی: عکاس و پریسا ساسانی: مدیر روابط عمومی، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز