بلیط فوتبال در سینماهای تهران گران تر از فیلم سینمایی

فوتبال؛ پرده نقره ای را آتش زد

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۷:۳۸:۱۲
کد خبر: ۷۱۶۶۵۹
فوتبال؛ پرده نقره ای را آتش زد
دیروز قرار بود یکی از محورهای اصلی جلسه شورای صنفی نمایش تعیین تکلیف اکران رقابت های جام جهانی فوتبال باشد، اما در نهایت این موضوع به جلسه شورای عالی اکران که فردا سه شنبه 22 خرداد به ریاست ابراهیم داروغه زاده، معاون شورای نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تشکیل جلسه خواهد داد، موکول شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اردیبهشت ماه علی سرتیپی در سخنانی اظهار کرد به دنبال پخش فوتبال های جام جهانی در سینماهای کشور هستند، نیروی انتظامی هم که در سال های گذشته بعضا یکی از مخالفان پخش فوتبال ها در سینما بود امسال از آمادگی خود برای اجرای این طرح اعلام کرد. پخش فوتبال در سینما مخالفانی از جنس فیلمسازان و موافقانی از جنس سینماداران داشت. مخالفان این موضوع را ضربه ای به فیلم های در حال اکران و در نوبت اکران دانستند، حال اینکه موافقان پخش فوتبال های جام جهانی را دمیدن روح تازه ای به فضای سینماها با توجه به افت فروش در فصل امتحانات و ماه رمضان خواندند.

یک شنبه محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران، از قیمت پیشنهادی ۲۰ هزارتومانی برای هر سانس نمایش فوتبال خبر داد و تضمین داد که رقم نهایی از مبلغ اعلام شده بیشتر نخواهد بود. قیمت 20 هزارتومانی، رقمی عجیب برای پخش فوتبال است در حالی که قیمت بلیط سینماهای درجه یک، 15 هزار تومان است. مبلغی که قطعا برای بسیاری از مردم رقم بالایی است. از طرف دیگر اگر قیمت 20 هزار تومان برای بازی های جام جهانی مصوب و اجرا شود ممکن است در آینده این سنت در سینماها تکرار شود و دود این موضوع تنها در چشم فیلمسازان می رود، چرا که به دلیل جذابیت بازی های فوتبال و همچنین اجازه نداشتن بانوان برای ورود به ورزشگاه ها به احتمال زیاد سالن های سینما پر خواهد شد و این موضوع قطعا خوشایند سینما داران خواهد بود و آن ها برای پر کردن سالن های خود ممکن است بارها و بارها از این موضوع استفاده کنند، اما فیلمسازان با این اتفاق همانطور که بارها گفته اند، سانس های خود را از دست می دهند و به نوعی بازی دو سر باخت برای آن ها خواهد بود، چرا که هم سانس خود را از دست داده اند، هم ممکن است به این دلیل میانگین فروش آنها پایین بیاید و به همین دلیل زودتر از آنچه که باید فیلم هایشان از پرده سینما پایین بیاید.  

هفته گذشته قرار بود شورای صنفی نمایش نظر خود را در این باره اعلام کند، اما این موضوع به جلسه این هفته موکول شد. پس از کش و قوس های فراوان، دیروز چشم اهالی سینما به شورای صنفی نمایش بود تا نظر خود را در این باره اعلام کند، اما در نهایت غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: «درباره این موضوع شورا به نتیجه نرسید و تصمیم گیری درباره آن به شورای عالی تهیه کنندگان در جلسه روز سه شنبه سپرده شد.» فرجی درباره جزئیاتی هم که در این جلسه مطرح شد، به خصوص درباره اینکه اگر با این موضوع موافقت شود، قیمت بلیط بازی ها چقدر خواهد بود سخنی نگفت. حالا توپ در زمین وزارت ارشاد و شورای عالی اکران است، باید دید در این میان سمبه سینماداران پر زورتر است یا فیلمسازان.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز