مرور آثار سه زن ایرانی در موزه ماکسی رم

داستان ۳ زن ایرانی در ایتالیا

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۸:۳۹:۰۳
کد خبر: ۷۲۱۳۳۸
داستان ۳ زن ایرانی در ایتالیا
آثار رخشان بنی‌اعتماد، نرگس آبیار و آیدا پناهنده در برنامه «سه زن، سینمای دیگری از ایران» در موزه معتبر ماکسی رم با حضور این سه کارگردان ایرانی بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ موزه معتبر ماکسی رم با دعوت از رخشان بنی‌اعتماد، نرگس آبیار و آیدا پناهنده و مرور آثار این کارگردانان، 2 تا 4 تیرماه برنامه‌ای را با عنوان «سه زن، سینمای دیگر از ایران» با حمایت جشنواره فیلم‌های آسیایی رم، سیتی فست و بنیاد سینمای شهر رم و با طراحی ایتالو اسپینلی و ماریو سستی برگزار می‌کند.

در روز اول این برنامه، فیلم‌های «نرگس» ساخته رخشان بنی اعتماد و «نفس» ساخته نرگس آبیار، در روز دوم «زیر پوست شهر» ساخته رخشان بنی اعتماد، «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار و «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده و در روز سوم «بانوی اردیبهشت» و «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی اعتماد با زیرنویس ایتالیایی به نمایش در می‌آیند.

بر اساس این گزارش، موزه ماکسی شهر رم، موزه ملی هنر قرن بیست و یکم ایتالیاست که با طراحی معمار معروف و فقید، زاها حدید از سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده است. این موزه در ماه مارس ۲۰۱۵ نیز برنامه «قصه‌های هزار و یک شب: تاریخ تدوین نشده» را درباره ایران برپا کرده بود.

 

نظر شما
پرونده ویژه