با تصمیم هیات رئیسه؛

جشن خانه سینما لغو شد

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۲:۵۶:۱۳
کد خبر: ۷۲۷۴۸۶
جشن خانه سینما لغو شد
امسال، بیستمین جشن خانه سینما بدون برگزاری مراسمی ویژه و فقط با داوری فیلم‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ منوچهرشاهسواری مدیر عامل خانه سینما تصمیمی را که به تایید هیات رئیسه جشن رسیده بود، را اعلام کرد.

شاهسواری با اشاره به اینکه جشن امسال آخرین دوره از شیوه‌ای است که ۲۰ سال است، برگزار می‌شود، گفت: بار اجرایی جشنواره امسال به عهده مازیار میری است و آنچه اعلام می‌کنم شاید با فضای کنونی جامعه به نوعی هم‌پیمانی است. به هرحال از زوایای گوناگون تعرضات اقتصادی و فرهنگی وارد می‌شود و ما باید سهم‌ خود را ادا کنیم.

مدیر عامل خانه سینما ادامه داد: ایام پرغصه و پرقصه‌ای را می‌گذرانیم و به اتکای آن راز عمیق تاریخ ما که میهن دوستی را در خود دارد؛ امسال براساس سیاست چند سال خود که می‌گوید سینمای ایران قابل تفکیک نیست و رو به مردم ایران دارد، تصمیم گرفتیم جشن سینما را با داوری خوب به قوت اجرا کنیم اما از مراسم بزرگ‌ و هزینه اضافی خودداری می‌کنیم.

او افزود: چنین تصمیمی ‌برای ما سخت بود چون قرار بود یک روز خوش داشته باشیم ولی این یک تصمیم جمعی بود. مجوز این کار باید از رییس جشن هم گرفته می شد و خوشحالم که از سوی آقای نصیریان تشویق هم شدیم.

شاهسواری در پایان گفت: ما در برخی موارد چاره‌ای جز سکوت نداریم و نمی‌توانیم حیثیت همکاران خود را در ویترین رسانه‌ای بگذاریم ما می‌بایست کار کنیم چون فضای خانه سینما فضای کار است.

تورج منصوری عضو هیات رئیسه خانه سینما هم گفت: ما به عنوان آخرین دوره‌ای که جشن را با شیوه قبل برگزار می‌کنیم، احساس کردیم دین بیشتری می‌توانیم به سینماگرانی که روی صندلی های آن شب می‌نشینند داشته باشیم و به نظر رسید برای مهمانان جشن امسال (سینماگران) باید صرفه‌جویی کنیم تا به مسائل بیمه‌ای و دیگر اقدامات مربوط به آنها کمک کنیم ‌و صد البته قصد داریم این کارها بیشتر زیرساختی باشد.

منصور ادامه داد: هنوز برای چگونگی برگزاری «شب جشن» تصمیمی نگرفته‌ایم و پیشنهادات مختلفی مطرح شده از جمله انتشار در رسانه یا اعلام زنده. ولی هنوز به تصمیم نهایی نرسیدیم اما قصد نهایی ما بر صرفه جویی بود ولی امسال هم دچار این بلا شدیم که دیر شروع کردیم ولی این بهانه خوبی نیست.

همچنین مازیار میری اعلام کرد که داوری‌ها از شنبه آینده (23 تیر ماه) آغاز می‌شود و ۵۱۹ نفر حائز شرایط داوری بودند که ۹۲ نفر از داوران خانم‌ها هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز